Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ieva
dc.contributor.authorCelmiņa, Marta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:45Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67976
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45559
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autors: Marta Celmiņa. Kvalifikācijas darba tēma: „4-5 gadīgu bērnu radošuma attīstības veicināšana pirmsskolā kompetenču pieejā mācību saturā”. Darba mērķis ir izpētīt 4-5 gadīgu bērnu radošuma attīstības veicināšanu pirmsskolā. Atslēgas vārdi: radošuma attīstība, 4-5 gadīgīgs bērnu vecums, pirmsskola, kompetenču pieeja mācību saturā. Darbs sastāv no ievada, 2 daļām, secinājumiem un pielikumiem. Darba pirmajā daļā (teorētiskajā daļā), tiek aplūkota un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra. Šajā literatūrā atrodamas dažādu autoru atziņas par 4-5 gadīgu bērnu attīstību, par radošumu, tā attīstību un veicināšanas iespējām pirmsskolā, gan arī par, kompetenču pieeju mācību saturā, kas pašlaik ir ļoti aktuāla gan pirmsskolās, gan skolās. Šajā nodaļā tiek aplūkots tāds jēdziens kā radošums, tā attīstības veicināšanas iespējas un nozīme bērna attīstībā, kas ļauj bērnam pilnvērtīgi attīstīties, veidojot savu personību. Darba otrajā daļā (praktiskajā daļā), tiek pētīts 4-5 gadīgu bērnu radošuma attīstības raksturojums un radošuma attīstības veicināšanas iespējas kompetenču pieejā, izmantota novērošanas metode, pārrunas ar bērniem, izvirzīti kritēriji bērnu radošuma izvērtēšanai pētījuma sākumā un pētījuma beigās, izmantotas radošās darbības kompetenču pieejā bērnu radošuma attīstības veicināšanai. Šajā daļā, tika atbildēts uz pētījuma jautājumu- kā veicināt 4-5 gadīgu bērnu radošuma attīstību? Ja bērnam ļauj brīvi, nepiespiesti darboties un piedāvā izvēles iespējas radošās darbības veikšanai, bērns tiek ieinteresēts un, līdz ar to, tiek veicināta radošuma attīstība. Aplūkojot, pētot un praktiski pārbaudot teorētiskās atziņas, pētījuma autore savā darbā secina, ka ir iespējams veicināt radošuma attīstību 4-5 gadīgiem bērniem. Izmantojot radošās darbības kompetenču pieejā, notiek ne tikai radošuma attīstības veicināšana, bet gan, visa bērna attīstības veicināšana kopumā, kas ļauj bērnam pilnveidoties un attīstīties personībai. Darbs sastāv no 55 lapaspusēm, tajā ir 12 attēli, 9 tabulas un 4 pielikumi. Izmantoti 36 literatūras avoti, no kuriem 26 latviešu valodā un 10 svešvalodā.
dc.description.abstractThe author of the qvalification work- Marta Celmiņa. Theme of the qvalification work: „4-5 years of promoting childrens creativity development in a preschool competency approach in the learning process”. The aim of the work is to study the development of creativity of children aged 4-5 in the preschool. Keiwords: creativity development, age range of 4-5 yaers old, preschool, competency approach in the learning process. The work consists of an introduction, 2 parts, conclusions and attachments. In the first part (the theoretical part) of the work, pedagogical and psychological literature is examined and analyzed. This literature finds the opinions of various authors about the development of children aged 4-5, creativity, development and promotion opportunities in the preschool, as well as the competence approach in the curriculum, which is currently very topical in pre-schools and in schools. This chapter covers the concept of creativity, the possibilities for promoting its development and its role in the development of a child, which allows a child to fully develop in the formation of his personality. The second part (practical part) of the work analyzes the development of creativity development of children aged 4-5 years and possibilities of promoting creativity development in the competence approach, observation method, discussions with children, criteria for assessing children's creativity at the beginning of the study and at the end of the study, are used in the creative activity competence approach promoting children's creativity. In this part, the answer to the research question was how to promote the development of creativity in children aged 4-5 years? If the child is allowed to exercise freely, do not press into action, and offers choices for creative activity, the child is interested and, consequently, the development of creativity is promoted. Looking at, studying and practically examining theoretical conclusions, the author of the research in his work concludes that it is possible to promote the development of creativity in children 4-5 years old. Using creative activities in the competence approach, not only promotion of creativity development, but also the promotion of the whole child's development in general, which allows the child to develop and develop into a personality. The work consists of 55 pages, it contains 12 pictures, 9 tables and 4 annexes. 36 sources of literature were used, of which 26 in Latvian and 10 in foreign languages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectRadošuma attīstība
dc.subject4-5 gadīgīgs bērnu vecums
dc.subjectPirmsskola
dc.subjectKompetenču pieeja mācību saturā
dc.title4-5 gadīgu bērnu radošuma attīstības veicināšana pirmsskolā kompetenču pieejā mācību saturā
dc.title.alternative4-5 years of promoting childrens creativity development in a pre-school competency approach in the learning process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige