Show simple item record

dc.contributor.advisorKricka, Ilze
dc.contributor.authorGudovska, Liāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:45Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67983
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45560
dc.description.abstractKvalifikācijas darba nosaukums ir 4 – 5 gadus vecu bērnu uzmanības darbības sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē “X”. Darba autore: Liāna Gudovska Šī kvalifikācijas darba galvenais mērķisir sekmēt 4-5 gadus vecu bērnu uzmanību izmantojot dažādus vingrinājumus un rotaļas. Šis darbs satāv no teorētiskās daļas, kurā ir apkopoti dažādu psihologu un pedagog atziņas pat uzmanību un tās veidie, kā arī no empīriskās daļas, kurā darba autore veica pētījumu izmantojot uzmanības sekmēšanas vingrinājumus, lai sasniegtu izvirzīto darba mērķi. Uzmanība cilvēka dzīvē ir ļoti svarīga, jo bez uzmanības cilvēks nespēj uztvert informāciju un apgūt jaunas prasmes, jo, ja nav uzmanības, tad nav koncenrācijas, nav iespējams uztvert objetus, priekšmetus, pasauli. Tā kā bērnam 4-5 gadu vecumā pasaule vēl ir sveša. Bērns vēlas iepazīt visu jauno, iemācīties jaunas prasmes, un priekš tā ir vajadziga uzmanība. Lai arī 4-5 gadu vecumā bērna uzmanība vēl attīstās, skolotāji ar dažāda veida vingrinajumiem var palīdzēt bērnam būt uzmanīgākam, lai bērna uzmanība būtu noturīga, kā arī, lai bērns spētu ilgstoši koncentrēties un uztvert vairākus priekšmetus vienlaicīgi. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi tika veikts pētījums, kurā piedalījās 21 bērns. Bērni tika vēroti viņu ikdienišķajā darbībā (rotaļnodarbībā), kad veica uzmanības vingrinājumus. Pētījuma beigās ir apkopoti rezultāti un darba autore ir uzrakstījusi ieteikumus un secinājumus. Pēc darba analīzes, darba autore secina, ka uzmanība ir cilvēka apziņas stāvoklis, kura laikā notiek koncentrēšanās uz attiecīgo priekšmetu, objektu vai personu. Uzmanība ir tā, kas palīdz apgūt un uztvert jaunu informāciju. Uzmanības koncentrēšana un uzmanības apjoms ir uzmanības īpašības, kas bērniem ir vajadzīgas, lai apgūtu jaunas prasmes un labāk izzinātu pasauli. Koncentrēšanās laikā cilvēka uzmanība ir pievērsta vienam priekšmetam vai darbībai, un netiek pievērsta uzmanība apkārt notiekošajam, taču lai notiktu koncentrēšanās nepieciešama interese par veicamo darbību. Tāpēc bērnus, kas ir 4-5 gadus veci, nepieciešams ieinteresēt attiecīgā darbībā, lai notiktu uzmanības koncentrēšana, tā kā bērnam rotaļas aizrauj, tas ir lielisks veids kā vingrināt bērna uzmanību, jo rotaļas pamatā ir emocijas, kas veicina uzmanības attīstību. Kvalifikācijas darbs sastāv no 83 lapaspuses, kurā ir redzamas 28 attēli un 8 tabulas. Šajā darbā tika izmantoti 22 literatūras avoti: 18 latviešu valodā um 4 svešvalodā.
dc.description.abstractThe title of the qualification work is the promotion of the attention of children aged 4-5 years at pre-school "X". Author: Liāna Gudovska The main goal of this qualification work is to study the development of the attention of children aged 4-5 by using different exercises and play. This work consists of a theoretical part, which summarizes the views and ideas of various psychologists and pedagogues, as well as the empirical part in which the author carried out research using exercise-inducing exercises to achieve the objective of the work. Attention in human life is very important, because without attention the person can not perceive information and acquire new skills, because if not attention, then there is no concentration, it is impossible to perceive the objects, the world. When a child is 4-5 years old, the world for him is unknkown. The child wants to know everything new, learn new skills, and it needs attention. Although at the age of 4-5, the child's attention is still evolving, teachers with different types of exercises can help the child to be more careful in order to keep the child's attention steady and to keep the child in focus for a long time and to capture several items at the same time. In order to achieve the objective, a study was conducted in which 21 children participated. The children were watched in their routine activities (playthrough), when they were doing exercises for attention. At the end of the study, the results are summarized and the author of the work has written suggestions and conclusions. After analyzing the work, the author concludes that attention is the state of the human consciousness, during which time the focus is on the object or person. The point is that it helps to learn and capture new information. Attention concentration and the amount of attention are the attention features that children need to learn new skills and better understand the world. During the focus the person is focusesd on one subject or activity and does not focus on what's going on around it. But in order to concentrate, it is necessary to be interested in the activity to be performed. Therefore, children who are 4-5 years old need to be interested in the activity in order to concentrate attention, since the child is fascinated by the play, it is a great way to develop the attention, because the play is based on emotions that contribute to the development of attention. The qualification work consists of 80 pages, in which 28 images and 8 tables are displayed. In this work 22 sources of literature were used: 18 in Latvian um 4 in a foreign language.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectUzmanība
dc.subjectUzmanības koncentrēšana
dc.subjectUzmanības apjoms
dc.subjectRotaļa
dc.title4-5 gadus vecu bērnu uzmanības darbības sekmēšana pirmsskolas izglītības iestādē „X”
dc.title.alternativePromotion of the Attention of 4-5 Year Old Children in Pre-School "X"
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record