3 – 4 gadus vecu bērnu valodas vārdu krājuma paplašināšana ar gadskārtu svētku svinēšanu
Author
Zvaigznone, Silva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Silva Zvaigznone. Kvalifikācijas darba tēma: „3 – 4 gadus vecu bērnu valodas vārdu krājuma paplašināšana ar gadskārtu svētku svinēšanu.” Darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt, kā ar gadskārtu svētku svinēšanu pirmsskolā iespējams paplašināt 3 – 4 gadus vecu bērnu valodas vārdu krājumu. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās daļas, kurā analizēta literatūra par valodu. Apkopots, kas šajā vecumā bērnam būtu jāprot valodas attīstībā, un, kas bērnos šajā vecumā izraisa interesi, lai sekmīgi tiktu paplašināts vārdu krājums. Atklāti latviešu tautas gadskārtu svētku veidi, un svētkus raksturojošie vārdi, atbilstoši bērnu vecumposmam. empīriskās daļas, kurā veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, pētīts, ar kādiem paņēmieniem veicināma bērnu valodas vārdu krājuma paplašināšana, svinot gadskārtu svētkus. Darba apjoms ir 42 lapaspuses. Tajā iekļautas 3 tabulas, 12 attēli un 8 pielikumi. Atslēgas vārdi: valoda, valodas attīstības īpatnības, gadskārta, gadskārtu ieražas, svētkus raksturojošie vārdi. Author of the qualification work: Silva Zvaigznone. Subject of the qualification work: „Supplementing the 3 - 4 year old kid's language vocabulary with a celebration of the annual festivities.” The aim is to analyse in theory and to test practical ways of extending, the 3-4-year-old children's language vocabulary by celebrating the festival in preschool. The work consists of two parts: • theoretical parts, analysing language literature. Summarises, what the child should be able to do in language development at this age, and, what causes interest in children of this age to successfully expand the vocabulary. The forms of festival of the Latvian people have been revealed, and the names describing the festival, according to the age of the children. • The empirical parts, in which teaching testing has been carried out have been, studied, in order to facilitate the extension of the children's language vocabulary, by celebrating the anniversary festivals. The amount of work is 42 pages. It includes 3 tables, 12 pictures and 8 attachments. Key words: language, special features of language development, anniversary, anniversary customs, festive words.