Show simple item record

dc.contributor.advisorKricka, Ilze
dc.contributor.authorKalniņa, Agita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-28T02:02:47Z
dc.date.available2018-12-28T02:02:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67993
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45564
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autors: Agita Kalniņa. Kvalifikācijas darba temats: Drošības izjūtas veidošana 3-4 gadus veciem bērniem adaptācijas procesā pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis: izzināt un izpētīt 3 – 4 gadus vecu bērnu drošības izjūtas veidošanās procesu ietekmējošos faktorus adaptācijas periodā pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma hipotēze: 3 – 4 gadus vecu bērnu drošības izjūtu adaptācijas periodā pirmsskolas izglītības iestādē veicinās: -pedagogu spēja ievērot konkrētā bērna vajadzības un attīstības īpatnības; -pedagoģisko darbību pielāgošana bērnam veiksmīgai adaptācijas norisei. Pētījuma uzdevumi: -Izzināt dažādu autoru atziņas par adaptācijas periodu kopumā kontekstā ar 3-4 gadus vecu bērnu attīstības posma īpatnībām, -Analizēt drošības izjūtas veidošanās pamatnosacījumus un to ietekmējošos faktorus dažādu teoriju interpretācijās, -Veikt pētījumu par drošības izjūtu pirmsskolas izglītības iestādes 3 – 4 gadus vecu audzēkņu grupā un tā izmaiņām pēc izmaiņu ieviešanas pedagogu darbā, -Analizēt pētījumā iegūtos rezultātus un izstrādāt priekšlikumus 3 – 4 gadus vecu bērnu drošības izjūtas sekmēšanai adaptācijas periodā pirmsskolas izglītības iestādē. Darba teorētiskā daļa veidota, apkopojot un analizējot dažādu autoru atziņas par drošības izjūtas veidošanās procesu, to ietekmējošiem faktoriem kontekstā ar 3-4 gadus vecu bērnu attīstības posma īpatnībām. Tāpat vērsta uzmanība uz pedagoga un bērna saskarsmes veidiem un to ietekmi uz drošības izjūtas veidošanos adaptācijas procesā pirmsskolas izglītības iestādē. Darba praktiskā daļā veikts pētījums par drošības izjūtu pirmsskolas izglītības iestādē 3-4 gadus vecu bērnu grupā un tās izmaiņām, izmantojot bērna vajadzībām piemērotas pedagoģiskās darbības. Pētījumā iegūtie rezultāti apkopoti un izstrādāti priekšlikumi pedagogiem un vecākiem, kas veicinātu drošības izjūtas veidošanos adaptācijas procesā pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba apjoms ir 48 lpp., tai skaitā 1 pielikums, 5 attēli, 7 tabulas. Darbā izmantoti 29 literatūras un informācijas avoti. Atslēgas vārdi: adaptācija, drošības izjūta, bērna vajadzības, darbību pielāgošana.
dc.description.abstractAuthor of the qualification work: Agita Kalnina Theme of the qualification work: Creating the sense of security of children age of 3–4 in adaptation process at a pre-school educational establishment. The purpose of the study: To study and investigate factors influencing the senses of safety formation process of children 3–4 years old in the period of adaptation in pre-school educational establishment. Study Hypothesis: To promote 3–4 years old child's sense of security during the adaptation period at pre-school educational establishment 2 things need to happen: - the ability of teachers to meet the needs of the particular child and the peculiarities of development; - adapting pedagogical activities to a successful adaptation of the child. Research tasks: - To learn the lessons of different authors about the adaptation period in general in the context of 34 years old children peculiarities of the developmental stage. - Analyse the basic conditions for the formation of a sense of security and the factors influencing it in different theory interpretations, - Carry out a study on the sense of security in pre-school institutions 3–4 years old group of children and its changes after the introduction of changes in the work of teachers, - Analyse the results of the study and elaborate proposals how to promote 3 to 4 year old children feeling of safety in the adaptation period in a pre-school educational institution. The theoretical part of the work is created, compiling and analysing the knowledge of various authors about the process of formation of a sense of security, factors influencing it in the context of 3–4 years old the peculiarities of the developmental stage of children. The attention is also drawn to the types of relationships between the teacher and the child and their impact on the development of a sense of security in the adaptation process of preschool educational institution. In the practical part of the work, a study was made on the sense of security in pre-school education institution for a group of 3 - 4 years olds and changes observed when appropriate pedagogical methods were used. The results of the study were summarized and developed proposals for educators and parents that promote a sense of security development in the adaptation process of pre-school education. The qualification paper is 48 pages, including 1 annex, 5 pictures, 7 tables. 29 sources of literature and information are used in the work. Keywords: adaption, sense of security, needs of the child, adapting activities.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectadaptācija
dc.subjectdrošības izjūta
dc.subjectbērna vajadzības
dc.subjectdarbību pielāgošana
dc.titleDrošības izjūtas veidošana 3-4 gadus veciem bērniem adaptācijas periodā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeCreating the sense of security of children age of 3-4 in the preschool during adaptation process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record