Показать сокращенную информацию

dc.contributor.authorTomiņa, Līvijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:49:23Z
dc.date.available2015-01-12T06:49:23Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other13505en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4556
dc.description.abstractPromocijas darbs veltīts aprēķinu uzdevuma nozīmes pētījumiem skolēna domāšanas attīstīšanā ķīmijas izglītības skolas posmā. Situācijas priekšizpētē konstatēta krasa skolēnu intereses par ķīmijas uzdevumu risināšanu samazināšanās pēdējo 10-13 gadu laikā. Darba rezultātā izstrādāta konceptuāla pieeja ķīmijas uzdevuma apguvei, kas sevī ietver eksperimentāli pamatotu ķīmijas uzdevumu iekļaušanu mācību procesā, mācību modeļa praktiskās dzīves aspekta akcentēšanai izstrādi un aprobāciju, eidētikas pamatprincipu ieviešanu ķīmijas apguvē. Pētījuma rezultātā ir izveidota vienota ķīmijas uzdevumu klasifikācija visam ķīmijas izglītības skolas posmam. Klasifikācijas pamatprincipi atspoguļoti mācību līdzeklī Ķīmijas uzdevumu risināšanas tipi 8.-12. klasei. Veikts izstrādātās uzdevumu klasifikācijas un mācību modeļa izvērtējums ķīmijas skolotāju – ekspertu un skolēnu skatījumā.en_US
dc.description.abstractThe aim of this doctoral work is the study of chemistry exercises as part of a student’s cognitive development during his chemistry education at school. Our preliminary research showed us that during the last 10 – 13 years student interest in solving chemistry exercises has diminished dramatically. As part of our work we have conceptualized an approach to solving chemistry exercises that includes the incorporation of experimentally based chemistry exercises, a learning model emphasizing practice as opposed to theory, and basic eidetic principles in the study of chemistry. The result of the work is a unified chemistry exercise classification system for the entire school stage of chemistry education. This classification system is reflected in the teaching aid Types of Chemistry Exercises for grades 8 – 12. An evaluation by students and experts-chemistry teachers – of the classification system as well as the learning model was also done.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectĶīmijaen_US
dc.subjectĶīmijas didaktikaen_US
dc.subjectChemistry
dc.subjectChemistry didactics
dc.titleĶīmijas uzdevums skolēna domāšanas attīstīšanaien_US
dc.title.alternativeThe Chemistry Exercise for a Students Cognitive Developmenten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию