• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Krāsu uztveres sekmēšana 4-5 gadu veciem bērniem tēlotājdarbībā pirmsskolā

Thumbnail
Öffnen
299-68031-Linde_Iveta_il17024.pdf (1.778Mb)
Autor
Linde, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Datum
2018
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Kvalifikācijas darbu izstrādāja Iveta Linde. Kvalifikācijas darba tēma ir “Krāsu uztveres sekmēšana 4-5 gadus veciem bērniem tēlotājdarbībā pirmsskolā”. Darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt, kā tēlotājdarbībā pirmsskolā sekmējama 4-5 gadus vecu bērnu krāsu uztvere. Lai sasniegtu šo mērķi jārealizē šādi uzdevumi: 1.Teorētiski analizēt literatūru par krāsu uztveri un to sekmēšanu. 2.Teorētiski analizēt literatūru par tēlotājdarbību pirmsskolā. 3.Teorētiski analizēt rotaļdarbību pirmsskolā. 4.Pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskā pētījumā un analizēt iegūtos rezultātus. Pētījums sniegs ieskatu, kas noderēs pedagoģiskajā darbā ar 4-5 gadu vecumposma bērniem, lai veiksmīgi sekmētu un attīstītu bērna krāsu uztveri. Pētījuma pirmajā nodaļā tiek aprakstītas dažādu autoru psiholoģiskās un pedagoģiskās atziņas par uztveri, uztveres veidiem un to veicināšanu. Kā arī tiek aprakstīts bērna psiholoģiskais raksturojums problēmas sakarā – uztveres īpatnības iezīmes pētījuma vecumā. Pētījuma otrajā nodaļā tiek aplūkotas dažādu autoru psiholoģiskās un pedagoģiskās atziņas par tēlotājdarbības procesu pirmsskolā, tiek aprakstīti dažādi tēlotājdarbības veidi. Pētījuma trešajā nodaļā tiek pētīta bērna krāsu uztvere un tās sekmēšana dažādos tēlotājdarbības veidos. Lai veiksmīgi veiktu pētījumu tika izvirzīti trīs kritēriji, pēc kuriem tika vērtēta bērnu krāsas uztvere. Apkopojot pētījuma laikā iegūtos rezultātus, tie tika attēloti tabulās, diagrammās un izanalizēti. Darbam ir šāda struktūra: anotācija (latviešu val. un angļu val.), ievads, 3 nodaļas, 7 apakšnodaļas, 6 secinājumi, literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Teksts izklāstīts uz 54 lpp., tekstu ilustrē 2 tabulas, 8 attēli, literatūras un avotu sarakstā iekļauti 37 publikāciju un autoru nosaukumi. Darbam pievienoti 7 pielikumi.
 
The qualification paper was drawn by Iveta Linde. The topic of the qualification paper is “Advancing Color Perception in Preschool Fine Arts for Children Aged from 4 to 5”. The purpose of the paper: to theoretically study and verify in practice how color per-ception can be advanced in preschool fine arts for children aged from 4 to 5. To this end, the following tasks must be accomplished: 1. Theoretical analysis of literature dedicated to perception of colors and advancement of perception. 2. Theoretical analysis of fine arts literature for preschools. 3. Theoretical analysis of playing activities in preschools. 4. To verify theoretical findings in an empirical study and to analyze results obtained. The study will provide insights valuable in pedagogical work with children aged from 4 to 5 for the purposes of successfully advancing and developing color perception. The first chapter of the paper looks into psychological and pedagogical findings of dif-ferent authors about perception, types of perception and advancing thereof. The chapter also addresses children’s psychological characterization for the purposes of the issue at hand – per-ception peculiarities within the studied age range. The second chapter looks into psychological and pedagogical findings of different au-thors about fine arts processes in preschools, describing various types of fine arts. The third chapter of the paper studies children’s color perception and advancing of the perception through various types of fine arts. Three criteria were set for a successful study and assessment of children’s color perception. Gathered study results were depicted in tables and charts and then analyzed. Structure of the paper: annotation (Latvian and English), introduction, three chapters, seven sub-chapters, six conclusions, list of literature and other sources, annexes. Overall text on 54 pages, with 2 tables, 8 figures; list of literature and other sources includes 37 publication and author names. The paper holds 7 annexes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45577
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV