Pirkstiņrotaļu loma 3-4 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšanai
Author
Andersone, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma ir ‘‘Pirkstiņrotaļu loma 3 – 4 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšanai’’. Darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pētīt, kā pirkstiņrotaļu pielietošana sekmē runas attīstību 3- 4 gadus veciem bērniem. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti vairāki uzdevumi: 1. Analizēt pedagogu un psihologu atziņas par 3-4 gadus vecu bērnu runas attīstību. 2. Raksturot pirkstiņrotaļu veidus un to funkcijas. 3. Veikt pētījumu par pirkstiņrotaļu ietekmi uz bērnu runas attīstību. Darba pirmajā daļā teorētiski tiek analizēta pedagogu un psihologu atziņas par runas jēdzienu būtību, bērnu runas un rakstura īpatnībām vidējā pirmsskolas vecumā. Darba otrajā daļā tiek aprakstīts, cik svarīga ir pirkstiņrotaļu loma vidējā vecuma bērniem, kāda veida pirkstiņrotaļas tiek pielietotas lai sekmētu bērna runu. Trešajā daļā tiek pētīta pirkstiņrotaļu ietekme uz bērnu runas attīstību vidējā vecumposmā. Analizējot, veikto pētījumu, tika veikta pedagogu un vecāku anketēšana. Kvalifikācijas darba apjoms sastāv no 55 lpp, kurās iekļauts: anotācija, saturs, ievads, 3 nodaļas, 1 nodaļai 3apakšnodaļas, secinājumi, 2 nodaļai 3 apakšnodaļas, secinājumi un 1 tabula, 3 nodaļai 4 apakšnodaļas, kurās iekļautas 4 tabulas, 18 attēli un anketēšanas analīze, izmantoti 39 literatūras avoti, 2 pielikumi, ieteikumi vecākiem. The theme of the qualification paper is “The role of finger rhymes in promotion of speech development of 3-4 year old children”. The objective is to theoretically analyse and practically research how the use of finger rhymes promotes speech development of 3-4 year old children. Several task where put forward to achieve the objective: 1. To analyse the ideas of pedagogues and psychologists about the development of speech of 3-4 year old children; 2. To describe the types of finger rhymes and their functions; 3. To carry out a study on the effects of finger rhymes on children’s speech development. The first part of the work analyses, in theory, the ideas of educators and psychologists about the essence of the concepts of speech, as well as the peculiarities of children’s speech and character in the middle preschool age. The second part of the work describes the importance of finger rhymes for children in middle preschool age and the types of finger rhymes that are used to promote child’s speech. The third part studies the effect of finger rhymes on the development of children's speech in the middle preschool age. The study was conducted using questionnaires from teachers and parents. Qualification paper contains 55 pages, that include: annotation; content; introduction; 3 chapters: chapter 1 has 3 subdivisions and conclusion; chapter 2 has 3 subdivisions, conclusion and 1 table; chapter 3 has 4 subdivisions with 4 tables, 18 pictures and questionnaire analysis; 39 sources of literature; 2 attachments; suggestions for parents.