Pašvaldības sabiedrības ar ierobežotu atbildību “Ventspils piejūras kempings” stratēģiskās vadīšanas pilnveides iespējas.
Autor
Vītola, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
Advisor
Polovko, Svetlana
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma: “Pašvaldības Sabiedrība ar ierobežotu atbildību Ventspils „Piejūras kempings” stratēģiskās vadīšanas pilnveides iespējas”. Pētījuma objekts: Ventspils „Piejūras kempings” stratēģikā vadīšana. Pētījuma priekšmets: faktori, kas ietekmē Ventspils „Piejūras kempings” konkurētspēju un stratēģiskās vadīšanas pilnveides iespējas. Darba mērķis ir izpētīt un analizēt tūrisma uzņēmuma „Ventspils Piejūras kempings” stratēģiskās vadīšanas pilnveides iespējas. Darba izvirzītā mērķa sasniegšanai tika definēti vairāki uzdevumi: Teorētiskās literatūras analīze, raksturojot stratēģiskās vadīšanas procesu, veikt tirgus izpēti Ventspils pilsētā, analizēt kopējo naktsmītņu piedāvājumu; izstrādāt pētījuma organizāciju un metodoloģiju, raksturot un analizēt Ventspils „Piejūras kempings” darbību, ietekmējošo vidi un tās faktorus, veikt SVID un PEST analīzi, apkopot statistikas datus un secināt Ventspils „Piejūras kempings” sratēģiskās vadīšanas pilnveides iespējas. Iztirzājot darbu, autors secina, ka Ventspils „Piejūras kempings” nepieciešama jauna stratēģiskās vadīšanas izstrāde un jauninājumu ieviešana, lai Ventspils pilsētas daudzo naktsmītņu vidū būtu konkurētspējīgs un interesants jebkuram tūristam visās vecuma kategorijās, un izvēlētos nakšņot tieši kempingā neskatoties uz cenām. Ventpsils pilsētā un kempingā, apkārtējā vide ir sakārtota, par to rūpējas un saudzē, cik tas mūsdienās ir iespējams. Ietekme uz apkārtējo vidi ir salīdzinoši pozitīva un kvalitatīvi organizēta. Neskatoties uz draudzīgo vides ietekmi Kempingam nepieciešams dažādu jauninājumu ieviešana, lai spētu izdzīvot mūsdienu pieprasījuma un vajadzību tirgū. Darbā izmantotas vairākas pētījumu metodes: teorētiskās literatūras analīze, statistisko datu analīze, SVID (SWOT) un PEST analīze. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, 16 apakšnodaļām, 7 attēliem, 10 tabulām, secinājumiem un priekšlikumiem, kā arī izmantotās literatūras un avotu saraksta. Darba pirmajā nodaļā sniegti skaidrojumi par strateģiskās vadīšanas jēdzienu raksturojumu. Otrajā nodaļā raksturotas tūrisma nozares stratēģiskā vadīšana un to ietekmējošie faktori, to attīstība Ventspils pilsētā. Trešajā nodaļā raksturotas bakalaura darbā izmantotās pētījuma metodes, veikts to salīdzinājums un analīze. The topic of the bachelor’s thesis is “Improvement possibilities for strategic management of the municipal limited liability company “Ventspils Seaside Camping””. The research object: strategic management of “Ventspils Seaside Camping”. The research subject matter: factors that affect competitiveness of “Ventspils Seaside Camping” an improvement possibilities for the strategic management. The aim of the bachelor’s thesis is to explore and analyze the improvement possibilities for strategic management of the tourism company “Ventspils Seaside Camping”. To achieve the work aim, set several tasks were defined: to analyze the theoretical literature, to perform market research in the city of Ventspils from the perspective of the strategic management process, to analyze the offers of other accommodation service providers; to develop research structure and methodology, to describe and analyze the activities of “Ventspils Seaside Camping”, as well as the affecting environment and its factors, to perform SWOT and PEST analysis, to summarize statistical data and to conclude the improvement possibilities for the strategic management of “Ventspils Seaside Camping”. After having performed the analysis, the author concluded that “Ventspils Seaside Camping” needs a new strategic management development and implementation of innovations in order to compete among accommodation service providers of Ventspils for tourists of any age and make them choose to stay in the camping regardless the prices. Ventspils and “Ventspils Seaside Camping” itself has a well-arranged and constantly taken care of environment to the greatest extend possible. The environmental impact is relatively positive and highly organized. Regardless the environment friendly impact, the company has to implement a number of innovations to survive in the current market of demand and needs. Several research methods were applied under the bachelor’s thesis: theoretical literature analysis, statistical data analysis, SWOT and PEST analysis. The bachelor’s thesis consists of introduction, 3 sections, 12 subdivisions, 8 images, 10 tables, conclusions and proposals, as well as a list of used literature and sources. The first section provides explanation and description of the strategic management concept. The second section describes the strategic management of tourism, tourism key factors and their development in the city of Ventspils. The third section describes, compares and analyzes research methods applied in the bachelor’s thesis.