4-5 gadīgu bērnu pasaku dramatizēšanas stāstītprasmes veicināšana pirmsskolā
Autor
Jēkabsone, Velta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikāciju darba autore: Velta Jēkabsone Kvalifikācijas darba nosaukums: Četru un piecgadīgu bērnu pasaku dramatizēšanas stāstītprasmes veicināšanai pirmsskolā. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt pasaku izmantošanu četru un piecgadīgu bērnu stastītprasmes veicināšanai pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv: No trīs nodaļām un trīs apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā tika veikts četru un piecgadīgu bērnu valodas attīstības raksturojums, otrajā nodaļā pētīta pasaku dramatizēšanas metodika izmantošanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā un trešajā nodaļā atspoguļoti empīriskā pētījuma par pasaku dramatizēšanu četru un piecgadīgu bērnu stāstītprasmes veicināšani pirmsskolā rezultāti. Secināts, ka vecumā līdz 4-5 gadiem bērna attīstība notiek ļoti intensīvi, teksta dramatizēšana aktivizē bērnu valodas attīstību, kas ir cieši saistīta ar citiem psihiskajiem procesiem un liek pamatus bērnu komunikācijas un savastarpējās sadarbības attīstīšanai. Pasakas ir piemērots žanrs 4-5 gadus vecu bērnu domāšanas un uztveres līmenim, savukārt, iespēja piedalīties pasakas radīšanas procesā – dramatizējot to sižetu, tiek vairota bērna ieinteresētība un aktivitāte, tādējādi sekmējot stāstītprasmi un attīsta valodas attīstību kopumā. Atslēgas vārdi: pirmsskolas pedagoģiskais process, 4- 5 gadīgu bērnu stāstītprasmes attīstīšana, pasaku dramatizēšana pirmsskolā. Author of the qualification work: Velta Jēkabsone Title of qualification work: Cultivation of 4-5 years old children storyfelling dramatization in preschool. Aim of the qualification work: To theoretically and empirically study the use of fairy tales for cultivating four and five-year-old children storytelling skills in preschool. The qualification work consists of three chapters and three sub-chapters. The first chapter devoted to the development of the language of four and five years of children, the second chapter explores the methodology of dramatization in storytelling for use in the pre-school educational process, and the third chapter presents the results of the empirical study on the dramatization in storytelling of fairy tales for the cultivation of the storytelling skills of four and five year olds in the preschool. It has been concluded that in the age of 4-5 years the development of a child is very intense, text dramatization activates the development of a child's language, which is closely related to other psychological processes and provides the basis for the development of children's communication and interpersonal cooperation. Fairy tales are an appropriate genre for the level of thinking and perception of children aged 4-5 years, while the opportunity to participate in the process of creating a fairy tale - by dramatizing their story, increases the interest and activity of the child, thus promoting the narratives and development of the language. Keywords: pre-school pedagogical process, development of storytelling of children aged 4-5 years, dramatization of fairy tales in preschool.
Collections
Verwandte Dokumente
Anzeige der Dokumente mit ähnlichem Titel, Autor, Urheber und Thema.
-
3-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmes attīstība āra nodarbībās
Dedele, Leonora (Latvijas Universitāte, 2023)Darba autors: Leonora Dedele Darba nosaukums: 3-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmes attīstība āra nodarbībās Zinātniskais vadītājs: Daiga Kalniņa Darba mērķis: izpētīt 3-5 gadīgu bērnu sadarbības prasmes attīstības iespējas ... -
Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas
Jankovska, Inga (Latvijas Universitāte, 2015)Maģistra darba tēma ir “Privāto un pašvaldību pirmsskolas izglītības iestāžu darbības salīdzinājums pēc PQA skalas”. Darba mērķis salīdzināt pašvaldību un privāto pirmsskolas izglītības iestāžu darbības novērtējumus un ... -
Metodiskais darbs dabaszinātnēs pirmsskolas izglītības iestādēs
Birjukova, Viktorija (Latvijas Universitāte, 2020)Maģistra darbs izstrādāts par tēmu „Metodiskais darbs dabaszinātnēs pirmsskolas izglītības iestādēs”, veikts teorētisks un empīrisks pētījums, lai noskaidrotu ieteicamākās metodes dabaszinību mācību procesa uzlabošanai ...