Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorRauza, Jeļena
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:33Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:33Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67466
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45640
dc.description.abstractBakalaura darba autors: Jeļena Rauza. Bakalaura darba nosaukums - vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes veicināšana kustību rotaļā. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pētīt rotaļas izmantošanas iespējas saskarsmes veicināšanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Darbs sastāv no ievada, teoretiskās daļas, praktiskās daļas, secinājumiem, literatūras saraksta, pielikumiem. Teorētiskajā daļā tiek analizētas psihologu, pedagogu atziņas par saskarsmi un tās veidošanos vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Tiek analizēta rotaļas izmantošana bērnu saskarsmes veicināšanai. Tiek sniegta informācija par bērnu saskarsmes veidošanos izmantojot rotaļu. Tiek skaidrots, ka pirmsskolas vecumā rotaļai ir svarīga un attīstoša loma, jo šajā periodā rotaļa ir bērna dabiska nodarbošanās, kurā apmierina bērns savu tieksmi kustēties un darboties. Praktiskajā daļā ir skaidrots pētījuma metodoloģiskais pamatojums. Apkopojot novērošanas un intervijas rezultātus tiek izveidoti bērnu individuālie raksturojumi, kas atklāj bērnu saskarsmes prasmes. Tiek atlasītas un izmantotas atbilstošas kustību rotaļas, lai analizētu un novērtētu saskarsmes veicināšanas iespējas. Pētījumā apstiprinājās hipotēze, ka bērniem vecākā pirmsskolas vecumā, izspēlējot kustību rotaļas var veicināt saskarsmi, ja bērniem tiek mērķtiecīgi piedāvātas vecumam un interesēm atbilstošas rotaļas un paši bērni aktīvi iesaistās vadītajās rotaļās. Darbā izmantotas D. Dzinteres, I. Stangaines, J. Komenska, O. Svennes, Ļ. Vigotska, A. Ļublinskas D. Bošas, H. Gudjona, I. Dravnieces, G. Svences, L. Grīnvaldes, A. Šponas, S. Omarovas, V. Bahas, I. Puškareva, L. Dubkeviča, J. Kupča u.c.autoru atziņas. Darbs sastāv no 63 lapaspusēm, 8 attēliem, 2 tabulām, 61 literatūras un informācijas avotiem, 8 pielikumiem. Atslēgas vārdi: attīstība, saskarsme, pirmsskolēni, sociālā attīstība, kustību rotaļas.
dc.description.abstractBachelor’s work authors: Jelena Rauza. Bachelors’sname is -the use of movements games in promoting contacts the oldest pre-school students. Bachelor’s work meaning is to analyse and practicaly observe movement games use options of communication of pre-school eldest group children. Work includes introduction, theory part, practical part, conclusion, literature list and attachments. In theory part is analised psiholoģist’s and teacher’s autores about contact and development with in eldest groups of pre-school children. The use of the game to promote child contact is analised. Information about the development of child contact wich motion playing is provied. In this periods motion games becomes childrens natural activity in which they are getting satisfied by its own motivation to move and work. The practical part explain the methodological rationale for study. Collecting the results of the observation and interviw results in the establiment of individual characteristic of children who reveal child contact. Appropriate motion games is selected an used to analise and evaluate opportunities for promoting contact. In study is confirmed hypothesis that motion games can help children to engage into those activities hetter. The study confirmed the hypothesis that children at the oldest pre-school age, while playing motion games, can facilitate contact, if children are targeded at age interested games and their children are actively inolved in guided games. Used in work D. Dzintere’s, I. Stangaine’s, J. Komenska, O. Svenne’s, Ļ. Vigotska, A. Ļublinska’s D. Boša’s, H. Gudjona, I. Dravniece’s, G. Svence’s, L. Grīnvalde’s, A. Špona’s, S. Omarova’s, V. Baha’s, I. Puškareva, L. Dubkeviča’s, J. Kupča’s autor quotes. Work consist of 63 pages, 8 images, 2 tables, 61 literature and information sources and 8 attachmens. Keywords; development, communication, pre-school students, social development, movements games.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectattīstība
dc.subjectsaskarsme,
dc.subjectpirmsskolēni
dc.subjectsociālā attīstība
dc.subjectkustību rotaļas.
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes veicināšana kustību rotaļā
dc.title.alternativeThe use of movements games in promoting contacts the oldest pre-school students
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record