Show simple item record

dc.contributor.advisorBrice, Baiba
dc.contributor.authorGolubeva, Darja
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:34Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67473
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45642
dc.description.abstractDarba autore: Darja Golubeva Kvalifikācijas darba temats: „Pirkstiņrotaļu loma 3-4 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšanā” Zinātniskā vadītāja: Baiba Brice Kvalifikācijas darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pamatot pirkstiņrotaļu lomu uz 3-4 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšanā. Lai sasniegtu minēto mērķi, darba teorētiskajā daļā, balstoties uz jaunākajām zinātniskajām publikācijām un tādu zinātnieku pētījumiem kā B. Brice, G. Svence, L. Berka, M. Koļcova, R. Lalajeva u.c. darba autore sniedz pārskatu par 3-4 gadus vecu bērnu runas attīstību, analizē sīkās motorikas un runas attīstības savstarpējo saikni, kā arī pēta pirkstiņrotaļu būtību un to pielietojumu runas attīstības sekmēšanai trīsgadīgiem bērniem. Balstoties uz teorētiskajām atziņām veikts empīrisks pētījums, izmantojot tādas pētīšanas metodes kā anketēšana (anketēti 14 bērnu vecāki un 18 pirmsskolas skolotāji), tests (standartizēts, ilustrēts tests runas attīstības pārbaudei trīsgadīgiem bērniem) un pedagoģiskā novērošana. Pētījumā darba autore aplūko pirkstiņrotaļu izmantošanas efektivitāti, strādājot frontāli un apakšgrupās. Apakšgrupās bērni tiek dalīti pēc runas attīstības līmeņa un aktivitātes pirkstiņrotaļas. Pētījuma sākumā pēc testa rezultātiem divi bērni uzrādīja zemu runas attīstības līmeni, no 40 punktiem testā uzrādot mazāk par 20 punktiem (attiecīgi 14 un 19). Augsts līmenis bija vienam bērnam (35 punkti no 40). Pētījuma beigās visu bērnu runas līmenis paaugstinājās par 1-2 punktiem, lai arī praktiskā pētījuma ilgums bija tikai 8 nedēļas. Iegūtie rezultāti ļauj apstiprināt pētījuma sākumā izvirzīto hipotēzi: ja skolotājs katru dienu izmanto pirkstiņrotaļas, kas atbilst bērna vecumam, individuālajām vajadzībām un interesēm, bērnu runas attīstība tiek sekmēta. Kvalifikācijas darbs apjoms: 44 lpp., ietverti 12 attēli, 6 tabulas, izmantoti 46 literatūras avoti, pievienoti 5 pielikumi. Atslēgas vārdi: pirkstiņrotaļas, sīka motorika, runa.
dc.description.abstractAuthor: Darja Golubeva Subject of work: „The role of fingerplay in promoting the development of children’s speech for 3-4 year olds” Academic adviser: Baiba Brice . Topicality of the work: The qualification work is designed with the goal to research and empirically justify the role of finger play for 3-4 year old speech development. To reach the goal in the theoretical part of the work, based on the latest scientific publications and publicists as B.Brice, G.Svence, L. Berka, M. Kolcova, R. Lalajeva etc, the author of the paper gives an overview on the development of speeches for children 3-4 years old,analyses the relationship between small motors and speech development, as well researching the essence of finger play and its use in speech development for three year olds. Based on theoretical knowledge an empirical study was dane using research methods such as questionnaires ( 14 parents of children were questioned and 18 preschool teachers), a test (standardized, illustrated test to check speech development for three year olds) and pedagogical observation. In the paper author also looks at the efficiency of finger play, working in frontal and sub-groups. In the sub-groups the children are divided by the level of speech development and activity in the finger plays. At the beginning of the study after test results two children showed low level of speech development showing less than 20 points out of 40 in the test (respectively 14 and 19). One child had a high level (35 points out of 40). At the end of study the level of speech of all the children rose by 1-2 points, although the practical study was only 8 weeks. The results obtained can confirm the hypothesis suggested at the beginning of the study: if the teacher uses finger playevery day, which fits the child’s age, individual needs and interests, child’s speech development is promoted. The work consists of theoretical and practical part of the work 44 pages, 12 figures, 6 tables, 44 literary units used, 5 appendix. Keywords: finger play, small motor, speech.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirkstiņrotaļas
dc.subjectsīka motorika
dc.subjectruna
dc.subjectfinger play
dc.subjectsmall motor
dc.titlePirkstiņrotaļu loma 3-4 gadus vecu bērnu runas attīstības sekmēšanā
dc.title.alternativeThe role of fingerplay in promoting the development of children’s speech for 3-4 year olds
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record