Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ieva
dc.contributor.authorŠulce, Rūta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:48Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67535
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45663
dc.description.abstractDarba autors: Rūta Šulce Darba tēma: lasītprasmes apguve pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem. Darba mērķis: analizēt un pētīt 5-6 gadu vecu bērnu lasītprasmes apguves efektivitāti, ņemot vērā katra bērna uztveres veidu un tā īpatnības. Atslēgas vārdi: lasītprasmes apguve, pirmsskolas vecuma bērni, uztveres veidi un to izmantošana lasītprasmes apguvē. Darba struktūra: ievads, teorētiskā daļa 2 nodaļu apjomā, praktiskā daļa, pētījums, kas attēlots 3. nodaļā, secinājumi, izmantotas literatūras saraksts, pielikumi. Ievads iepazīstina ar lasītprasmes apguves rādītājiem šobrīd un to, cik nozīmīgi apgūstot lasītprasmi, rast katram bērnam individuālu pieeju un pasniegšanas veidu - rotaļnodarbību. Darba teorētisko daļu veido 2 nodaļas, kurās pētīta dažādu autoru psiholoģijas un pedagoģijas literatūras avoti, atziņas par lasītprasmes apguvi un uztveres veidiem. Teorētiski pētīts, ar ko sākt lasītprasmes apguvi un, kas jāņem vērā, lai tās efektīvākai apguvei. Katrai nodaļai ir apakšnodaļas, kurās pilnīgāk atklāta pētījuma tēma. Par bāzi teorētiskajām atziņām tika ņemti šādu autoru darbi: S.Tūbele, A.Kauliņa, Ā.Ptičkina, V.Golubina, G.Andersone. Darbā atspoguļota uztveres veidu nozīme lasītprasmes apguvē, kā arī daudzveidīgu materiālu izmantošana atšķirīgu uztveres veidu attīstīšanā. Ir pētīta uztveres veidu nozīme saistībā ar lasītprasmes attīstību. Apkopoti praktiskie ieteikumi lasītprasmes apguvei. Tika veidots pētnieciskais darbs, kura ietvaros veikts pētījums par uztveres veidu nozīmi lasītprasmes apguvē. Veikta arī literatūras avotu analīze, bērnu darbības vērošana, metodisko materiālu gatavošana, datu vākšana un apstrāde, analīze, praktisko uzdevumu apkopošana. Pētījumu var izmantot pirmsskolas skolotāji un vecāki, kuri vēlas sekmēt bērna lasītprasmes apguvi. Kvalifikācijas darbu veido ievads, 3 nodaļas ar 50 lappusēm, secinājumi, 3 tabulām, 6 pielikumiem un literatūras saraksta ar 27 izmatoto avotu skaitu.
dc.description.abstractAuthor of paper: Rūta Šulce Theme of paper: reading skills acquisition in pre-school for 5-6 year olds Aim of paper: to research and analyze effectiveness of children's acquired reading skills in children aged 5-6 years old, considering perception type and characteristics of each children Key words: reading skills acquisition, pre-school children, types of perception and using them to improve reading skills Plan of paper: introduction, 2 chapters of theory, research, conclusions, list of used literature, attachments The introduction is about reading skills acquisition indicators nowadays, and the importance of finding individual approach for each child when teaching reading skills, using a way of teaching called play-lesson. The theoretical part of the paper consists of 2 chapters in which are researched different sources about psihology and pedagogy, authors conclusions about reading skills acquisition and types of perception. The research part is about what needs to be taken in consideration when starting to teach reading skills and points about effective acquisition. Each chapter has sub-chapters, which more fully reveal the subject of the research. The following authors works were taken as the base for theoretical knowledge: S.Tūbele, A.Kauliņa, Ā.Ptičkina, V.Golubina, G.Andersone. The paper shows the importance of perception types in reading skills acquisition as well as the use of diverse materials for the development of different types of perceptions. The importance of perception types in terms of reading skills development was studied. Practical recommendations for reading skills acquisition were collected. Analysis of literary sources, supervision of children's activities, preparation of methodological materials, data collection and processing, analysis, compilation of practical tasks were also carried out. The research can be used by pre-school teachers and parents who want to advance reading skills acquisition. The qualification paper consists of an introduction, 3 chapters with 50 pages, conclusions, 3 charts, 6 attachments and a list of literature with 27 sources used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectLasītprasmes apguve
dc.subjectUztveres veidi
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectLasītprasmes attīstīšana
dc.titleLasītprasmes apguve pirmsskolā 5-6 gadus veciem bērniem
dc.title.alternativeReading skills in preschool 5-6 year olds
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record