Show simple item record

dc.contributor.advisorStangaine, Inga
dc.contributor.authorKohņuka, Olga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:52Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:52Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67550
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45670
dc.description.abstractKvalifikācijas darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu muzikalitātes sekmēšana mūzikas nodarbībās pirmsskolā. Kvalifikācijas darba autors: Olga Kohņuka Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt bērna muzikālo spēju (mūzikas klausīšanās, dziedāšana, ritmizēšana) attīstības veicināšanu muzicēšanas procesā mūzikas nodarbībās. Lai sasniegtu norādīto mērķi, tika izvēlētas šādas muzikālas darbībās: dziedāšana, mūzikas klausīšana, ritma rotaļas, muzikālas rotaļas. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz nozīmīgu latviešu autoru - A. Līdumas, L. Lasmanes, B. Brices, I. Stangaines, krievu autoru – B. Teplova, N. Vetluginas, K. Tarasovas un citu autoru izteiktām atziņām par muzikalitātes būtību, tās veidošanu un muzikalitātes attīstības iespējām pirmsskolas vecumā. Tiek analizētas autoru atziņas par bērna attīstību. Tika teorētiski izpētītas muzikalitātes attīstīšanas iespējas pedagoģiskajā procesā, mūzikas loma bērnu attīstībā. Empīriskajā daļā tika novērots un noteikts bērnu muzikalitātes līmenis. Apkopotas muzikālās darbības kā bērnu muzikalitātes attīstītāji - ritms, dziedāšana, mūzikas klausīšanās. Pētījuma praktiskajā daļā autore izmanto tādas metodes, kā novērojums un pētījuma rezultātu matemātiskā apstrāde. Pētījumā tika izstrādāti muzikalitātes attīstības kritēriji un rādītaji, kas palīdzēja novērot un novērtēt bērnu muzikalitātes līmeni pētījuma laikā. Praktiskajā daļā ir novēroti X mūzikas izglītības 13 vecākā pirmsskolas vecuma bērni (8 meitenes un 5 zēni). Izmantotas autores izvēlētas rotaļas, kas pēc autores domām varētu sekmēt muzikalitātes attīstību. Empīriska pētījuma rezultāti liecina par muzikalitātes attīstības pozitīvu dinamiku. Bakalaura darbs sastāv no 66 lpp., 4 tabulām, 15 attēliem, 13 pielikumiem, 38 literatūras avotiem, no tiem 21 latviešu valodā un svešvalodā 17.
dc.description.abstractTitle of the qualification work: Promoting musicality of preschool children in preschool music classes. Qualification work author: Olga Kohnuka. The aim of the research: to theoretically investigate and practically examine the development of the child’s musical ability ( music listening, singing, rhythmization ) in the process of taking music classes. To achieve the given goal, the following musical activities were selected: singing, listening to music, rhythm games, musical games. The theoretical part of the research is based on the notable Latvian writers’ A. Lidumas, L. Lasmanes, B. Brices, I. Stangaines, russian writers’ B. Teplova, N. Vetluginas, K. Tarasovas and other authors’ findings about the essence of musicality, its formation and development opportunities of musicality in kids of the pre-school age. The authors’ findings about the child’s development are being analyzed. The possibilities of developing musicality in the pedagogical process, the role of music in the development of children were explored theoretically. In the empirical part, the musicality of children was observed and determined. Col-lected music activities – rhythm, singing, listening to music – as children’s musicality developers. In the practical part of the research, the author uses methods such as observation and mathematical processing of the results of the research. During the research criteria and indicators were developed for the development of musicality, that helped to observe and assess the level of children’s musicality during the study. In the practical part, 13 pre – school age children of X music education ( 8 girls and 5 boys ) were observed. The games were selected according to the authors opinion on what could contribute to the development of musicality. The results of the empirical study indicate positive dynamics in the development of musicality. Qualification work consists of 66 p., 4 tables, 15 pictures, 13 annexes, 38 literature sources, among them 21 in Latvian and 17 in a foreign language.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectMuzikalitāte
dc.subjectMuzikalitātes struktūrkomponenti
dc.subjectDziedāšana
dc.subjectRitms
dc.subjectPirmsskola
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu muzikalitātes sekmēšana mūzikas nodarbībās pirmsskolā
dc.title.alternativePromoting musicality of preschool children in preschool music classes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record