3-4 gadus vecu bērnu patstāvības attīstība pirmsskolas pedagoģiskajā procesā
Автор
Otomere, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autors – Ieva Otomere. Kvalifikācijas darba temats ir 3-4 gadus vecu bērnu patstāvības attīstība pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Mērķis – teorētiski un empīriski pētīt 3-4 gadu vecu bērnu patstāvības attīstību pedagoģiskajā procesā. Kvalifikācijas darbu veido ievads, divas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi, literatūras saraksts un pielikumi. Darbā izmantotās metodes: Teorētiskās – literatūras analīze, dokumentu analīze un Empīriskās –novērojumi, bērnu praktiskās darbības analīze. Teorētiskā pētījuma daļā tika analizētas pedagogu un psihologu atziņas par bērnu patstāvības attīstību. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz E.Eriksona, Ļ.Vigotska, G.Svences, D.Lieģenieces, D.Dzinteres, A.Šponas, F.Karlgrēna, H.Helminga un citu autoru atziņām. Praktiskajā daļā tika pētīta bērnu patstāvības attīstības pirmsskolas izglītības pedagoģiskajā procesā. Pedagoģiskās izmēģinājumdarbības rezultātā saskaņā ar autores veiktajiem novērojumiem izdevās sekmēt bērnu patstāvību. Pētījuma darbā ietilpst: 40 lapaspuses bez pielikumiem, 15 attēli, 11 tabulas, 5 pielikumi; analizēti 59 literatūras un citi avoti. Atslēgas vārdi: 3-4 gadus vecs bērns, patstāvība, pedagoģiskais process, pedagogs, Qualification work by Ieva Otomere. The subject of the qualification work is self-sufficiency development of 3-4 years children in pre-school pedagogical process. The target is to study theoretically and empirically self-sufficiency development of children aged 3-4 years during the pedagogical process. The qualification work consists of introduction, two chapters with subchapters, conclusions, bibliography and annexes. Method used in the work: Theoretical methods -– analysis of literature, analysis of documents, and Empirical methods – observations, analysis of children’s practical activity. Quotes by pedagogues and psychologists on development of children’s self-sufficiency have been analyzed in the theoretical part of the study. The theoretical part of the study is based on quotes by E.Erikson, L.Vigotski, G.Svence, D.Liegeniece, D.Dzintere, A.Spona,F.Carlgren, H.Halminga and other authors. The practical part discloses studies of children’s self-sufficiency development in pedagogical process of pre-school education. It was succeeded to promote children’s self-sufficiency in the result of pedagogical trial (practical) work. The study work includes: 40 pages without annexes, 15 pictures, 11 tables, 5 annexes; 59 literary works and other sources have been analyzed. Key words: a child of 3-4 years, self-sufficiency, pedagogical process, pedagogue.