Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorDirektorenko, Irina
dc.contributor.authorKarzubova, Evita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:02:57Z
dc.date.available2018-12-30T02:02:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67570
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45680
dc.description.abstractDarba nosaukums: Pirmsskolas vecuma bērna ritma izjūtas attīstība elementārās muzicēšanas procesā. Darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt bērna ritma izjūtas attīstību elementārās muzicēšanas procesā. Darbā tika apkopotas un analizētas pedagogu un psihologu atziņas par ritmu, ritma izjūtu un tās attīstību bērniem elementārās muzicēšanas procesā. Tika aprakstītas muzikālās darbības pirmsskolā. Veikts praktiskais pētījums, izmantojot muzikālās darbības un apstiprināti apgalvojumi – bērna ritma izjūtas attīstība tiek sekmēta elementārās muzicēšanas procesā. Darbam ir divas nodaļas. Pirmajā nodaļā tika apskatīts ritma un ritma izjūtas jēdzienu skaidrojums no pedagogu un psihologu teorētiskajām atziņām un viedokļiem. Šajā nodaļā tika analīzētas pirmsskolas bērnu ritma izjūtas īpatnības. Kā veicināt pirmsskolas bērna ritma izjūtu. Kā arī, kas ir elementārā muzicēšana kā ritma izjūtas attīstītāja pirmsskolā. Otrajā nodaļā ir aprakstīts empīriskais pētījums par bērna ritma izjūtas attīstības iespējām elementārā muzicēšanas procesā. Kā ritma izjūtas attīstības iespējas tika izvēlētas šādas mūzikālās darbības – mūzikas klausīšanās, dziedāšana, ritma un mūzikas instrumentu spēle, muzikālās rotaļas un kustību improvizācija. Nodaļā raksturotas empīriskās metodes, kas ļāva darba autorei veikt pedagoģisko novērojumu, izmēģinājuma darbu, novērtēt un noteikt bērnu ritma izjūtas attīstības līmeni. Pētījuma empīriskās daļas rezultāti apstiprina sākotnēji izvirzīto hipotēzi, ka pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas attīstība mūzikas nodarbībās būs sekmīgāka, ja bērnam tiks radīta interese un prieks līdzdarboties un tiks ņemtas vērā attīstības perioda iezīmes. Darba struktūra – ievads, saturs, 2 nodaļas, secinājumi, darbā ir 5 tabulas, 3 attēli, 21 pielikums. Darbā analizēti 36 avoti. Atslēgas vārdi: ritma izjūtas attīstība, elementārās muzicēšanas process, pirmsskolas vecuma bērni.
dc.description.abstractThe title of the qualification work: The development of the sense of rhythm for preschool children during the elementary process of playing music. The aim of the work is to analyse theoretically and to examine practically the sense of rhythm for children during the elementary process of playing music. The acknowledgements of the educators and psychologists about the rhythm and its development for children during the elementary playing music were summarized and analysed. The musical activities in the preschool were described. The practical research was using musical activities and the statements were approved the development of the child’s sense of rhythm is being advanced by elementary process of playing music. The work consists of two chapters. In the first chapter the explanation of such concepts as rhythm and a sense of rhythm from the theoretical acknowledgements and opinions of the educators and psychologists were discussed. In this chapter the peculiarities of the child’s sense of rhythm as well as the ways of facilitating the child’s sense of rhythm and the concept of elementary playing music as the developer of the sense of rhythm in the preschool were analysed. In the second chapter the empirical research about the opportunities to develop the child’s sense of rhythm during the elementary process of playing music is described. As the possibilities of development of the child’s sense of rhythm the following musical actions were chosen – listening to music, singing, playing the rhythm and playing the musical instruments, musical games and the improvisations of the movements. In the chapter the empirical methods that let the author of the work to do the educational observation, the test work, as well as to define the level of children’s development of the sense of rhythm were described. The results of the empirical part of the research approve the originally advanced hypothesis, that the development of the sense of rhythm of the preschool children during the music classes will be more successful if the interest of the children and the joy to participate is being created and the features of the children’s period of development are taken into account. The structure of the work: introduction, table of contents, two chapters, conclusions, five tables, three pictures, twenty one appendixes. There are thirty six sources that have been analysed in the work. Key words: the development of the sense of rhythm, the process of elementary playing music, preschool children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectritma izjūtas attīstība
dc.subjectelementārās muzicēšanas process
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectmuzikāli ritmiskās darbības
dc.titlePirmsskolas vecuma bērna ritma izjūtas attīstība elementāras muzicēšanas procesā
dc.title.alternativeThe development of the sense of rhythm for preschool children during the elementary process of playing music
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige