Bērnu drošības izjūtas veidošanās nosacījumi agrajā bērnībā
Author
Klintsone, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Ilze Klintsone Darba nosaukums: Bērnu drošības izjūtas veidošanās nosacījumi agrajā bērnībā Darba mērķis: izzināt un pētīt bērnu drošības izjūtas veidošanās nosacījumus un to nostiprināšanu agrajā bērnībā. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā sniegts bērna drošības izjūtas raksturojums pedagogu un psihologu teorijās, bērnu attīstības likumsakarības agrajā bērnībā, bērna un vecāku saskarsmes nosacījumi drošības izjūtas attīstībā, bērna un pedagogu saskarsme pirmsskolas izglītības iestādē drošības izjūtas attīstībā un drošības izjūtas veidošanās ietekmējošie faktori, savukārt, otrajā daļā veikts pētījums par bērnu drošības izjūtas veidošanos agrārajā bērnībā un bērnu drošības sajūtas sekmējošie faktori caur spēlēm, ko veikusi darba autore pētījuma ietvaros. Pētījumā tika secināts, lai veidotos attiecības starp bērnu un pedagogu, panāktu bērna drošības izjūtas veidošanos agrajā bērnībā, pedagogam jābūt kreatīvam un pozitīvi atvērtam, un to ļoti viegli panākt ir caur rotaļām, kas rada kustību un atraisa fantāziju. Svarīgas ir arī attiecības pedagogam ar vecākiem un vecākiem ar bērniem, tāpēc ir svarīga šī bērns – pedagogs – vecāks mijiedarbība. Darbs sastāv no 59 lapām, darbam pievienoti 8 attēli, 1 tabula, 4 pielikumi un 41 izmantotie literatūras un avotu saraksti. Atslēgas vārdi: drošība, izjūta, bērnība, saskarsme, attīstība, rotaļa. Author of work: Ilze Klintsone Title of work: The conditions of the development of a childs sense of the safety in early childhood. Aim of the work: find out and study the conditions of formation of a child's sense of security and its strengthening in the early childhood. The work consists of two parts. The first part presents the characteristics of the child's sense of security in the theories of pedagogues and psychologists, the regularities of children's development in the early childhood, the conditions for communication between the child and parents in the development of a sense of security, communication between the child and teachers in the development of a sense of security in a nursery school and the factors influencing the formation of a sense of security, while the second part is a study on the development of a childhood sense of security in early childhood and the factors contributing to child safety through games played by the author of the work within the framework of the study. The study concluded that the relationship between the child and the teacher would be developed, the child's early childhood feeling developed, the teacher should be creative and positively open, and this is very easy to achieve through play-creating, moving movements and fantasy. Relationships between parents and parents with children are also important, so it is important for this child - educator - parent interactions. The work consists of 59 pages, 8 pictures, 1 table, 4 annexes and 41 lists of literature and sources used are added to the work. Keywords: safety, feeling, childhood, communication, development, games.