Latviešu valodas kā otras valodas apguves iespējas bilingvālās izglītības modelī pirmsskolā
Autor
Ercmane, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba temats – “Latviešu valodas kā otras valodas apguves iespējas bilin-gvālās izglītības modelī pirmsskolā”. Darba mērķis – pētīt un analizēt mazākumtautību bērnu latviešu valodas apguves ie-spējas bilingvālās izglītības modelī pirmsskolā. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskā daļa un empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā ir pētīts bilingvisms un bilingvālā izglītība, raksturoti bilingvālās iz-glītības modeļi un bilingvālā izglītība Latvijā, ir analizētas latviešu valodas apguves iespējas mazākumtautību bērniem bilingvālās izglītības modelī pirmsskolā. Empīriskajā daļā ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, veikts mazākum-tautību bērnu latviešu valodas prasmju raksturojums pētījuma sākumā un pētījuma beigās. Ir atspoguļota praktiskā darbība bērnu latviešu valodas prasmju apguves sekmēšanai, pētītas bērnu latviešu valodas prasmju sekmēšanas iespējas bilingvālās izglītības modelī pirmsskolā. Ir izdarīts secinājums, ka latviešu valodas apguve bilingvālās izglītības modelī tiek sekmēta, ja pedagogs nodrošina latviešu valodas lietošanu visā dienas ritā, mācību procesā izmanto rotaļas un didaktiskās spēles, kā arī rada pozitīvu un valodu rosinošu pedagoģisko un valodisko vidi. Bakalaura darba apjoms: 72 lappuses, darbs ietver 5 attēlus, 4 tabulas, 6 pielikumus. Darbā izmantoti 52 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: bilingvisms, bilingvālā izglītība, komunikatīvā pieeja, latviešu valodas apguve, mazākumtautību pirmsskolas izglītības iestāde. Bachelor's Work Theme – Latvian language as a second language learning opportunities in the model of bilingual education in preschool. Purpose of work - to study and analyse opportunities of minority children learning Latvian language in the bilingual education model in preschool. Bachelor's work consists of two parts — theoretical part and empirical part. The theoretical part studies bilingualism and bilingual education, describes the models of bilingual education and bilingual education in Latvia, analyses the possibilities of learning Latvian language for minority children in the bilingual education model in pre-school. The empirical part provides the methodological justification for the study, the Latvian proficiency profile of minority children has been performed at the beginning of the study and at the end of the study. Practical activities to promote the acquisition of Latvian language skills of children have been reflected, explored the possibilities of promoting the Latvian language skills of children in a bilingual education model in preschool. It is concluded that the acquisition of the Latvian language in the bilingual education model is promoted if the educator ensures the use of Latvian language throughout the day, uses games and didactic games in the training process, as well as creates a positive and language-stimulating pedagogical and linguistic environment. Bachelor's work volume: 72 pages, work includes 5 images, 4 tables, 6 attachments. The work uses 52 sources of literature. Key words: bilingualism, bilingual education, communication approach, Latvian language learning, minority pre-school education institution.