Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorSiliņa-Jasjukeviča, Gunta
dc.contributor.authorEglīte, Inga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:06Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67595
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45698
dc.description.abstractJaunākais skolas vecums ir tas laiks, kad skolēns apgūst prasmi mācīties, kad veidojas viņa mācīšanās prasmes un sāk nostiprināties mācīšanās motivācija. Tādēļ ir svarīgi saprast, kas un kādā veidā šajā periodā ietekmē skolēna mācīšanās prasmju attīstību. Bakalaura darba tēma: Mācīšanās prasmju veicināšana latviešu valodas mācību procesā sākumskolā. Bakalaura darba mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt mācīšanās prasmju veicināšanas nepieciešamību un iespējas latviešu valodas mācību procesā sākumskolā. Izmantotās pētījuma metodes – teorētiskās un empīriskās. Bakalaura darba pirmajā nodaļā teorētiski analizētas mācīšanās prasmes un raksturota to nozīme mācību procesā, analizēts latviešu valodas mācību process sākumskolā mācīšanās prasmju attīstības kontekstā. Atslēgas vārdi: Latviešu valoda, mācīšanās prasmes, mācību process, metodiskais paņēmiens, kritēriji, jaunākais skolas vecums. Otrajā nodaļā aprakstītas pētījuma metodes un analizēti pētījuma rezultāti. Pētījuma gaitā tika pētīts mācību process latviešu valodā, izmēģinājuma darbībā pārbaudīts, kā stundas sākumā noformulētais mācību mērķis un sasniedzamais rezultāts ietekmē skolēnu mācīšanās prasmes un pašvērtējumu. Tika izanalizēti skolotāju biežāk pielietotie mācību metodiskie paņēmieni mācīšanās prasmju veicināšanā latviešu valodas mācību procesā sākumskolā. Par pētījuma avotiem izmantota pedagoģijas un psiholoģijas literatūras teorija un normatīvie dokumenti. Pētījumā secināts: ja skolotāja stundas sākumā iepazīstina skolēnus ar stundas mērķi un izvirzītajiem uzdevumiem mērķa sasniegšanā, tad skolēniem tiek veicinātas mācīšanās prasmes, skolēni novērtē savu paveikto darbu stundā, apzinās, ko jau prot, ko vajadzētu vēl apgūt. Bakalaura darba apjoms ir 68 lapas. Darbā ievietotas 8 tabulas, 12 grafiski attēli, 37 izmantotās literatūras avoti un 6 pielikumi.
dc.description.abstractThe junior school age is the time when students learning skills are formed and his learning motivation begins to strengthen. Therefore, it is important to understand what and how influences the pupils learning skills development during this period. Bachelors work topic: Promoting learning skills in the Latvian language teaching process in Primary school. Objective of the bachelors work: Theoretically analyse and practically test the necessity of promoting learning skills and opportunities in the Latvian language learning process in Primary school. Theoretical and empirical study methods are used. The first chapter of the Bachelors paper theoretically analyses learning skills and describes their role in the learning process analyses the study process of the Latvian language in the Primary school in the context of learning skills development. Key words: Latvian language, learning skills, learning process, methodological technique, criteria, junior school age. The second chapter describes the research methods and analyzes the results of the investigation. In the course of the study Latvian teaching process is studied, in the pilot operation examine how the learning objective, formulated at the beginning of the lesson influences the learning skills and self-assessment of pupils. The teaching method used more frequently by teachers in promoting learning skills in the Latvian language teaching process in Primary school is analysed.Pedagogy and psychology literature theory and normative documents have been used as the sources of the study. The study concludes: if at the beginning of the lesson the teacher introduces pupils with the goal of the lesson and the objectives for achieving the target, pupils are promoted to learning skills, they assess their work in the lesson, are aware of what they already know what they should learn. The amount of bachelors work is 68 pages. the work contains 8 tables, 12 graphic images, 37 literature sources, 6 annexes are added to the work.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectMācību process
dc.subjectMācīšanās prasmes
dc.subjectLatviešu valoda
dc.subjectsākumskola
dc.titleMācīšanās prasmju veicināšana latviešu valodas mācību procesā sākumskolā
dc.title.alternativePromotion of Learning Skills in the Latvian Language Learning Process in Elementary School
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige