Jaunākā pirmsskolas bērna runas prasmju attīstība sižetu lomu rotaļās
Автор
Liepa, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba temats: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērna runas prasmju attīstība sižetu lomu rotaļās. Pētījuma mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt 3-4 gadīgu bērnu runas prasmju attīstības iespējas sižetu lomu rotaļās. Darba autore: Sanita Liepa Darba vadītāja: Mag. paed., Aija Kalve Darba teorētiskajā daļā ietvertas D. Markus, Ļ. Vigotska, R. Kaņepējas, S. Tūbeles, D. Lieģenieces, I. Stangaines, D. Dzinteres, V. Romenkovas, V. Golubinas, A. Veisberga, A. Šponas, A. Ļubļinsks, V. Rūķes – Draviņas, I. Ozolas atziņas. Darbā pētīts un salīdzinoši analizēts runas un valodas jēdziens pedagogu un psihologu skatījumā. Pētīts un salīdzinoši analizēts bērna raksturojums pētāmās problēmas kontekstā trešajā un ceturtajā dzīves gadā. Teorētiski pētīts un analizēts sižetu lomu rotaļu raksturojums un iedalījums pedagogu un psihologu skatījumā. Apkopotas teorētiskās atziņas par runas attīstības iespējām sižeta lomu rotaļās. Balstoties uz literatūras atlasi autore veica pedagoģisko pētījumu par runas prasmju attīstību pirmsskolas vecuma bērniem sižetu lomu rotaļās. Pētījumā tika pārbaudīta un apstiprināta izvirzītā hipotēze: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērna runas prasmju attīstība sižetu lomu rotaļās būs sekmīga, ja tiks piedāvātas sižetu lomu rotaļas atbilstīgi vecumposmam un lomu rotaļu saturs ietvers runas prasmju attīstības iespējas. Pētījums tika veikts Vecumnieku novada „X” pirmsskolas iestādē. Pētījumā tika iesaistīti 16 jaunākā pirmsskolas vecuma bērni un skolotājas. Autore pētījuma darbu veica ar novērošanas un pedagoģiskā izmēģinājuma metodi. Kvalifikācijas darbs sastāv no 44 lpp., 5 tabulām, 10 attēliem, 34 literatūras avotiem un 6 pielikumiem. Atslēgas vārdi: valoda un runa, bērna valoda, vecumposma īpatnības, sižeta lomu rotaļas. Theme of the work: The development of the skills of the youngest preschool children's speech skills plays a role in play. The aim of the research: To study the theoretical and empirical research of children's speech skills of 3-4 years old in the role play in the plays. Author of work: Sanita Liepa Supervisor: Mag. paed., Aija Kalve The author of this report acknoledges material used from the following authors: D. Markus, Ļ. Vigotska, R. Kaņepējas, S. Tūbeles, D. Lieģenieces, I. Stangaines, D. Dzinteres, V. Romenkovas, V. Golubinas, A. Veisberga, A. Šponas, A. Ļubļinsks, V. Rūķes – Draviņas, I. Ozolas. The paper examines and compares the concept of speech and language in the view of teachers and psychologists. The child's characterization in the context of the problem under study in the third and fourth years of life has been studied and analised in a comparative way. Theoretically, the characterization and division of plays in the role of scenes in the viewpoint of teachers and psychologists is researched and analyzed. Summarized theoretical knowledge about the possibilities of speech development in the role of the plot in the plays. Based on the selection of literature, the author conducted a pedagogical study on the development of speech skills for preschool children in the role play in plays. The hypothesis was tested and confirmed in the study: Skill development of the youngest preschooler's child's skills will succeed in the role of the scenes in if role plays are proposed for the age group, and the content of the role play will include opportunities for developing speech skills. The study was carried out in the "X" nursery in Vecumnieki district. The study involved 16 younger preschool children and teachers. The author conducted the research work using the observation and pedagogical test method. This report is 44 pages long. It contains 5 graphs, 10 images, 34 references to other books and 6 appendicies. Keywords: language and speech, child's language, peculiarities of age, role play roles.