Skolēna radošuma veicināšana muzikālajās darbībās sākumskolā
Author
Leinberga-Lemberga, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Direktorenko, Irina
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore Kristīne Leinberga-Lemberga. Bakalaura darba nosaukums “Skolēna radošuma veicināšana muzikālajās darbībās sākumskolā”. Darba mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt sākumskolas skolēna radošuma veicināšanas iespējas muzikālajās darbībās sākumskolā. Darba uzdevumi ir: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par radošumu. 2.Raksturot skolēnu radošumu sākumskolā. 3.Raksturot muzikāls darbības. 4.Analizēt pedagoģiskos paņēmienus skolēna radošuma veicināšanai. 5.Pētīt skolēnu radošuma veicināšanas iespējas sākumskolā. Darba pirmajā nodaļā tika analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par radošumu un tā veicināšanas pamatnosacījumiem un iespējām, kā arī par radošuma lomu vispusīgas skolēna personības attīstībā. Tika apskatīta teorētiskā literatūra, kur tika pētīts radošuma termina skaidrojums, skolēnu radošuma raksturojums, radošuma veicināšanas priekšnosacījumi un iespējas sākumskolā Darba otrajā nodaļā tika aprakstītas muzikālās darbības un to loma radošuma veicināšanā, apskatītas iespējas muzikālo darbību izmantošanā ar mērķi veicināt skolēnu radošumu, kā arī raksturotas muzikālās darbības un to veidi. Tāpat tika izpētīti un raksturoti pedagoģiskie paņēmieni sākumskolas skolēnu radošuma veicināšanai. Darba trešajā nodaļā aprakstītas radošuma veicināšanas iespējas muzikālajās darbībās sākumskolā, kā arī izklāstītas metodes un metodiskie paņēmieni, ar kādiem tika praksē pārbaudītas skolēnu radošuma veicināšanas iespējas muzikālajās darbībās sākumskolā. Tāpat aprakstīts, kā tika veikts pētījums, tā norise un pētījuma analīze, kā arī pētāmās grupas skolēnu raksturojumi. Bakalaura darba teorētiskais pētījums balstās pamatā uz autoriem: L. E. Borns un N. F. Ruso, R. Fišers, F. Kārters un K. Rasels, D. Goulmens, kā arī Latvijā pazīstamie V. Zelmenis, L. Žukovs, A. Špona, I Ā. Karpova, V. Reņģe, R. Bebre un daudzi citi. Bakalaura darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām un secinājumiem. Bakalaura darbam ir 62 lappuses, tas satur 3 tabulas un 6 attēlus. Darba izstrādei izmantoti vairāk kā 50 dažādi literatūras un informācijas avoti, kā arī 33 pielikumi. Atslēgas vārdi: radošums, radošuma veicināšana, sākumskolas skolēni, muzikālās darbības, radošuma veicināšanas paņēmieni Author of Bachelor thesis Kristine Leinberga-Lemberga. The subject of Bachelors is "Promoting pupils' creativity in musical activities at primary school". The aim of the work: to study theoretically and to test in practice the possibilities of promoting pupils' creativity in primary school musical activities. The tasks are: 1. To analyze ideas about creativity by academics pedagogy and psychology. 2. To describe the pupils' creativity in primary school. 3. To describe musical activities. 4. To analyze pedagogical techniques for promoting pupils' creativity. 5. To study the possibility of promoting pupils' creativity at primary school. The first chapter of the work analyzes the ideas of pedagogy and psychology scientists about the basic conditions and possibilities for creativity and its promotion, as well as the role of creativity in the development of a personality of a comprehensive student. The theoretical literature was reviwed, where the explanation of the term of creativity were studied, the characteristics of pupils' creativity, prerequisites for the promotion of creativity and opportunities in primary school The second chapter of the work describes the musical activities and their role in promoting creativity, examines the possibilities of using musical activities with the aim of promoting pupils' creativity, as well as describes musical activities and their types. The pedagogical techniques for promoting the creativity of primary school pupils were also researched and described. The third chapter of the work describes the possibilities for promoting creativity in musical activities in primary school, as well as describes the methods and methodological techniques by which the possibilities of promoting pupils' creativity in musical activities in primary school were tested in practice. It also describes how the study was conducted, its progress and analysis of the study, as well as the characteristics of the students in the study group. The theoretical research of the Bachelor's paper is based on the authors: L. E. Born and N. F. Ruso, R. Fischer, F. Carter and K. Russell, D. Goulmens, as well as V. Zelmenis, L. Žukovs, A. Špona, I. Ā. Karpova, V. Reņģe, R. Bebre and many others. Bachelor thesis consists of an introduction, three chapters and conclusions. The Bachelor paper has 62 pages, it contains 3 tables and 6 images. More than 50 different sources of literature and information, as well as 33 appendixes have been used in the development of the work. Keywords: creativity, creativity promotion, primary school pupils, musical activities, creativity promotion techniques