Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība pirkstiņrotaļās
Author
Araka, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore Līga Araka, darba vadītāja Dr. paed. Gunta Siliņa Jasjukēviča. Kvalifikācijas darba tēma ir agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība pirkstiņrotaļās. Pētījuma mērķis ir pētīt agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstību, izmantojot pirkstiņrotaļas. Pētījuma izvirzītie uzdevumi - analizēt runas jēdzienu pedagogu un psihologu atziņās, raksturot runas būtību un runas attīstības formas agrīnajā pirmsskolas vecumā, izzināt pirkstiņrotaļu nozīmi runas attīstībā agrīnā pirmsskolas vecumā. Pētīt empīriski agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības sekmēšanas iespējas pirkstiņrotaļās, analizēt iegūtos datus un apkopot secinājumus. Uz teorētisko atziņu pamata ir izvirzīs pētījuma jautājums. Kā izmantot pirkstiņrotaļas, lai sekmētu agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstību? Pētījuma pirmajā daļā analizētas pedagogu psihologu teorētiskās atziņas par bērnu runas attīstību agrīnā pirmsskolas vecumā. Balstoties uz teorētiskām atziņām, tiek pētīta runas attīstība pirmsskolā un izzināta 2-3 gadīgu bērnu runas attīstība. Pētījuma otrajā daļā tiek izzinātas pirkstiņrotaļu izmantošanas iespējas agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības sekmēšanai. Raksturots praktiskais darbs ar bērniem, veikta pedagoģiskā darbība teorētisko atziņu empīriskai pārbaudei, veikt bērnu pedagoģiskais novērojums, rezultāti analizēti kvalitatīvi un kvantitatīvi. Secināts, ka runas attīstība bērnam veidojas ar pozitīvas pedagoģiskās saskarsmes un labvēlīgas vides ietekmē. Bērna vecumposmam atbilstošu pirkstiņrotaļu izmantošana rada bērna interesi, rosina darbību un sekmē interesi iesaistīties runas darbībā ar spēles partneri. Kvalifikācijas darba apjoms ir 47 lappuses, 5 tabulas,7 attēli, 1 pielikums un 32 literatūras avots. Atslēgas vārdi: runa, attīstība, pirkstiņrotaļas, agrīnās pirmsskolas vecums. Author of the qualification work is Liga Araka, head of works is Dr. paed. Gunta Silina Jasjukevica. The theme of the qualification works is the Development of early childhood pre-schoo children’s speech finger games. The aim of the study is to investigate the development of early childhood speech by using finger gaumes. The tasks set out in the research are to analyze the concept of speech for the ideas of speech for the ideas of educators and psychologists, to charactereze the early development of the speech development, to know the role of finger gaumes in developing speech at an early age. To study empirically the possibility of early development of pre-school children’s speech development in finger gaumes, to analyze the obtained data and to compile conclusionss. On the basis of theoretical conclusions, the research questin has been raised. How to use finger gaumes to promote early childhood speech? The first part of the research analyzes the theoretical conclusions of pedagogue psychologists about the development of children’s speech in the early pre-scool age. Based on theoretical knowledge, the development of speech in the preschool is studied and the development of speech of children 2-3 years old has been learned. In the second part of the research the possibilities of use of finger gaumes for the development of the early childhood of pre-school children are explored. Descriptive practical work withchildren, pedagogical activity was performed for the empirical examination of theoretical knowledge,pedagogical observation of the children was carried out, the results werw analyzed qualitatively and quantitatively. It is concluded that the development of speech in a child is formed by positive pedagogical communication and favorable enviroment. The use of finger gaumes approprite to the child’s age creates a child’s interest, stimulates the activity and promates the interest in engaging in speech in the game. The volume of the qualifications work is 47 pages, 5 tables, 7 figures, 1 appedix and 32 sources of literature. Keywords: speech, development, finger gaumes, early pre-school age.