Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorCīrule, Agnese
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:16Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:16Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67651
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45717
dc.description.abstractDarba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes veicināšana rotaļās. Darba autore: Latvijas Universitātes pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes bakalaura studiju programmas “Skolotājs” ar apakšprogrammu Pirmsskolas un sākumsskolas skolotājs studente Agnese Cīrule. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek izzināts autoru viedoklis un skatījums par jēdzienu – saskarsme. Pamatojoties uz vairāku avotu teorētiskajām atziņām, tiek secināts, ka saskarsme ir mijiedarbība starp cilvēkiem un kontaktu nodibināšana, kā arī šo kontaktu uzturēšana un attīstīšana. Tiek analizēti autoru viedokļi par nozīmīgākajām vecākā pirmsskolas vecuma bērna attīstības likumsakarībām. Lielu lomu spēlē sociālā attīstība, bērni socaializējas sadarbojoties ar citiem bērniem, vērojot un atdarinot, līdzdarbojoties un mācoties. Raksturota rotaļas ietekme uz pirmsskolēna saskarsmi un tās sekmēšanu. Vislabvēlīgāk saskarsmes prasmju veidošanos ietekmē pēc autoru domām, rotaļas, kuras ir pēc pašu iniciatīvas, rotaļas un spēles, kuras ir pēc pieaugušo iniciatīvas un tautas rotaļas. Rotaļa pirmsskolā ir galvenais darbības veids. Empīriskajā daļā tika atlasīti kritēriji bērnu saskarsmes prasmju izvērtēšanai, lai izzinātu, kāda ir bērnu saskarsme attiecībā pret vienaudžiem, pieaugušajiem, vai viņi spēj paust savas emocijas atbilstoši situācijai, kā arī bērnu prasme risināt konfliktus sociāli pieņemamā veidā. Pēc pedagoģiskā vērojuma, tika secināts, kuriem bērniem ir saskarsmes grūtības. Vadoties pēc novērojuma rezultātiem, tika plānots tālākais pedagoģiskais darbs ar bērniem, atlasot un organizējot rotaļas, lai sekmētu vecākā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmi. Pēc vairākiem mēnešiem notiek atkārtota novērošana, lai izzinātu, vai atlasītās rotaļas ir devušas pozitīvu rezultātu. Pēc pētījuma, var secināt, ka bērniem, lai veicinātu saskarmes spējas ir vajadzīgs ilgāks laiks, visu laiku ir jāpiedāvā rotaļas ar dažādām prasmēm. Lai rotaļu izprastu, rotaļā jādodas vairākas reizes. Kā arī viens no secinājumiem, ka novērojot bērnus, bērni mainās, ir savādāki nekā ikdienā, tieši tāpēc vērojums jāveic viņiem nemanāmā veidā, ikdienas darbā. Bakalaura darba apjoms ir 50.lpp. (bez pielikumiem). Pētījuma raksturošanai darbā iekļauti 9 attēli, 4 tabulas, darbam pievienots 1.pielikums. Pētījuma veikšanai izmanti 53 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: rotaļa, saskarsme, pirmsskola, bērns, pedagogs.
dc.description.abstractTitle of the paper: Advancement of communication skills through play in children of elder preschool age. Author of the paper: Agnese Cīrule, student of Faculty of Pedagogy, Psychology and Arts of the University of Latvia, Bachelors’ programme ”Teacher”, sub-programme “Teacher Pre-school and Primary school Teacher”. Paper consists of two parts: theoretical and empiric The theory part: consists of authors’ opinions and views of the term “communication”. Based on theoretical conclusions of several authors, it is decided that communication is interaction between people and building of contacts, as well as maintaining and developing of said contacts. This part contains analysis of authors’ opinions of the most important developmental regularities in children of elder preschool period. Social development is of utmost importance: children socialize, whilst interacting with other children, by watching and mimicking, participating and learning. Here you will find data on how play influences and promotes pre-schooler’s communication. In author’s opinion, creation of communication skills is most influenced by games, created by child’s own initiative, games and plays initiated by adults, as well as folk games. Play is the main form of activity in pre-school. The empiric part: contains criteria for evaluation of a child’s set of communication skills, to find out individual child’s communication ability with peers, grown-ups, as well as determine their ability to express their emotions in accordance with situations and solve conflicts in a socially acceptable manner. Further pedagogical work with children was organized in accordance with the results of observation, by picking and organizing games to promote communication of elder pre-schoolers. Another observation was organized several months later, to observe, whether selected plays had given positive results. This observation leads to believe that children need more time to promote communication skills, different sets of skills require different games. To fully understand a play or game, it needs to be repeated several times. Another conclusion: while under observation, children’s behaviour changes, so it is impertinent they be observed in their everyday activities undetected. The size of the bachelor’s paper is 50 pages (without annexes). For the research there are included 9 illustrations, 4 tables, there are enclosed 1 annexes. For manage of the research there are used 53 literature sources. Key words: game, communication, pre-school, child, teacher.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectrotaļa
dc.subjectsaskarsme
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectbērns
dc.subjectpedagogs
dc.titleVecākā pirmsskolas vecumu bērnu saskarsmes veicināšana
dc.title.alternativePromoting contact through games within older pre-school children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record