Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorHelmane, Ineta
dc.contributor.authorZariņa, Anda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:29Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67695
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45739
dc.description.abstractDarba autors: Anda Zariņa. Darba nosaukums: 3 – 4 gadu vecu bērnu drošības izjūtas veicināšana pirmsskolā. Darba mērķis: teorētiski izzināt bērnu drošības izjūtas sekmēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē un apkopot ieteikumus bērnu drošības izjūtas sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darbā ir vispārīgi raksturots drošības izjūtas pamats un 3 – 4 gadus veci bērni, apskatot drošības izjūtas būtības skaidrojumu medicīniskajā, pedagoģiskajā, psiholoģiskajā literatūrā, izanalizējot jaunākā vecuma bērnu attīstības tendences, to būtību un apskatot drošības izjūtas veicināšanu bērniem jaunākā vecuma grupā, kā arī izpētītas bērnu drošības izjūtas sekmēšanas iespējas 3 – 4 gadus veciem bērniem, izstrādājot pētījuma metodoloģiju bērnu drošības izjūtas novērtēšanai un attīstīšanai, raksturojot pētāmo grupu, kā arī veicot pētījumā iegūto rezultātu analīzi un interpretāciju. Galvenie pētījuma rezultāti parāda, ka, salīdzinot pedagoģiskā eksperimenta rezultātus pirms un pēc attīstošo vingrinājumu kompleksa, bērniem kopumā ir uzlabojusies drošības izjūta rotaļnodarbībā. Visvājāk attīstītie drošības izjūtas kritēriji pirms pedagoģiskā eksperimenta ir spēja iejusties otrā bērnā, vēlme būt par līderi un savas autonomijas saglabāšana, bet vislabāk attīstītās prasmes – draudzīgums pret citiem bērniem (agresijas neesamība), spēja iztikt bez mātes un neraudāšana pēc tās un komunicēšana ar citiem bērniem. Visvājāk attīstītās prasmes pēc pedagoģiskā eksperimenta ir spēja iejusties otrā bērnā un vēlme būt par līderi, bet vislabāk attīstītās prasmes - spēja iztikt bez mātes un neraudāšana pēc tās un dabiska emociju izrādīšana. Visaugstākais attīstības pieaugums starp sākotnējo un otrreizējo drošības izjūtas attīstības novērtējumu bērniem ir dabiskai emociju izrādīšanai, savukārt viszemākais attīstības pieaugums ir komunicēšanai ar citiem bērniem un spējai iztikt bez mātes un neraudāšanai pēc tās. Specifisku uzdevumu kopums rotaļnodarbībās ir pozitīvi veicinājis pirmsskolas jaunākā vecuma bērnu drošības izjūtas attīstību un tas ir izmantojams turpmākā pirmsskolas bērnu izglītības procesā. Darba kopapjoms ir 82 lappuses un tas ietver 1 attēlu, 16 tabulas, 96 bibliogrāfiskā saraksta vienības un 2 pielikumus. Atslēgas vārdi: pirmsskola, 3 – 4 gadi, drošības izjūta.  
dc.description.abstractAuthor of the Diploma Paper: Anda Zariņa. The theme of the Diploma Paper: Promotion of the sense of safety for 3 - to 4 - year - old children in a preschool. The aim of the Diploma Paper: theoretically find out the possibility of promoting the sense of children safety in a preschool educational institution and to summarize recommendations for promoting the sense of children safety in a preschool educational institution. In the Diploma Paper the base of the sense of security and 3 to 4 year old children have been generally described, examining the nature of the sense of safety in medical, pedagogical and psychological literature, analysing the tendencies of the younger age group children development, it`s nature and evaluating the promotion possibility of the sense of safety for younger age group children as well as the possibility for promotion of the sense of safety for children aged 3 to 4 have been investigated, developing the methodology for the assessment and development of the children safety sense, characterizing the research group as well as carrying out the analysis and interpretation of the results obtained in the investigation. The main results of the investigation show, that by comparing the results of the pedagogical experiment before and after the developmental exercise complex, the sense of children safety has improved in the play activities. The least developed criteria of the sense of safety before a pedagogical experiment are the ability to become familiar with other child, the desire to be a leader and the preservation of one's autonomy, but the best - developed skills - friendliness to other children (lack of aggression), the ability to subsist without a mother and not to cry for her and communicate with other children. The least developed skills after a pedagogical experiment are the ability to become familiar with other child and the desire to be a leader, but the best - developed skills - the ability to subsist without a mother and the natural expression of emotions. The highest increase in development between the initial and secondary assessment of the sense of safety for children is in natural expression of emotions, while the lowest growth is in communication with other children and the ability to subsist without a mother. A set of specific tasks in the play activities has positively contributed to the development of the sense of safety for younger age group children at pre-school and is useful for the future preschool children education process. The amount of Diploma Paper is 82 pages, it contains 1 illustration, 16 tables, 96 pieces of literature and information and 2 annexes. Key words: preschool, 3 – 4 year old, sense of safety.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subject3-4 gadi
dc.subjectdrošības izjūta
dc.subjectdrošības izjūtas sekmēšana
dc.titleDrošības izjūtas sekmēšana jaunākā vecuma bērniem
dc.title.alternativePromoting a sense of safety for children of the younger age group
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию