Trīsgadīgu bērnu pieklājīgas uzvedības paradumu pilnveide lomu rotaļās
Autor
Dzidruma, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba autore ir Ilze Dzidruma, temats ir “Trīsgadīgu bērnu pieklājīgas uzvedības paradumu pilnveide lomu rotaļās”. Uzvedības kultūra ir cilvēku sabiedrības kultūras neatņemama sastāvdaļa. Mūsdienās, ļoti aktuāla ir bērnu nepieklājīga uzvedība. Vecāki ir pārāk aizņemti darbos, lai pievērstu bērnam uzmanību un iemācītu pieklājīgas uzvedības normas, kaut arī ir ļoti svarīgi ģimenei iesaistīties bērna audzināšanā. Pirmie dzīves gadi ir paši svarīgākie bērna dzīvē, kad tiek apgūta pasaule sev apkārt. Bērns vēro sev tuvos cilvēkus un mācās no redzētā. Pieklājīgas uzvedības normas trīs gadu vecumā bērnam var iemācīt ar rotaļu palīdzību, vecāku mīlestība un atbalstu. Bakalaura darbs sastāv no divām nodaļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā ir sniegtas un analizētas dažādas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par uzvedības paradumiem. Empīriskajā daļā tika pētītas lomu rotaļas iespējas trīsgadīgu bērnu pieklājīgas uzvedības paradumu pilnveidē. Bakalaura darbā tiek konstatēti trīsgadīgu bērnu raksturojumi, kas sekmētu individuālo pieeju pirmsskolas pedegoģiskajā procesā. Empīriskā pētījuma daļā izvēlēts metodoloģiskais pamatojums, pētāmās grupas izvēles principi un pētījuma norises apraksts. Atslēgas vārdi – uzvedība, trīsgadīgu bērnu raksturojums, rotaļa, lomu rotaļas nozīme bērna dzīvē. Bakalaura darbs – 48 lappuses, 12 attēli, 8 tabulas, 1 pielikums, 44 literatūras avoti. The author the bachelor’s work is Ilze Dzidruma. The theme of the bachelor’s work is “Improvement of polite behaviour through role plays of 3 – year – old children”. The culture of behaviour is very urgent nowadays. Parents are wery busy to draw attention to to the child and teach him or her polite behavioural habits, although is very important for a family to be involved in raising child. The first years of life are the most important in a child’s life, when the world around him or her is learned. The child is watching people close to themselves and learningfrom the seen. Decent behavioural standarts at the age of three can be taught to a child through games, parental love an support. The bachelor’s work of two parts – theoretical and empirical. Different pedagogical and psychologycal issues about behavioural habits are given in the theoretical part consists. The empirical section studied role plying in the development of decent behaviour habits of three – year – olds. Characteristics of three – year old children promoting individual approaches to the teaching process of preschool are detected in this bachelor’s work. The bachelor’s work identifies the characteristics of three – year – olds to promote individual approaches to the pre-school teaching process. The empirical part of this study identifies the methodological justification, the principles for selecting the group to be studied and a description of the progress of the study. The keywords are – behaviour, characteristics of three – year – olds, role playing, the importance of plying roles in a child’s life. The bachelor’s work – 48 pages, 9 images, 8 tables, 1 attachment, 44 source of literature.