Sadarbības prasmes sekmēšanas iespējas rotaļdarbībās jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem
Autor
Priedīte, Oļa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba nosaukums: Sadarbības prasmes sekmēšanas iespējas rotaļdarbībās jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Kvalifikācijas darba autore: Oļa Priedīte Kvalifikācijas darba mērķis: pētīt teorijā un praksē jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmi un tās attīstības un pilnveides iespējas rotaļdarbībā. Kvalifikācijas darba uzdevumi: 1.Pētīt, analizēt un salīdzināt teorētiskās atziņas par sadarbību, tās veidiem, attīstības un pilnveides pamatnosacījumiem. 2.Analizēt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstību pētāmā temata aspektā. 3.Izstrādāt kritērijus un rādītājus bērnu sadarbības prasmju izpētei. 4.Atlasīt rotaļas bērnu sadarbības prasmes attīstībai un veikt pedagoģisko darbību/praktisko pētījumu. 5.Veikt praktisko pētījumu. 6.Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. 7.Veikt secinājumus. Pētīšanas metodes: 1. Teorētiskā metode: teorētiskās literatūras salīdzinošā analīze. 2. Praktiskā metode: novērojums, sarunas ar bērniem, pedagogiem, vecāku anketēšana. Saturs un rezultāti: Teorētiskajā daļā tiek analizēti dažādu autoru uzskati par saskarsmes un sadarbības prasmēm jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem, par 2 – 3 gadīgo bērnu attīstības posma raksturīgākajām īpatnībām, par rotaļu un tās nozīmi sadarbības prasmju veicināšanai. Empīriskās daļas pētījumā tika izvēlētas piecas rotaļas un novērtēts, kā tās ietekmē bērnu sadarbības prasmes jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma rezultātā autore secināja, ka sākotnēji izvirzītā hipotēze – jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbība veidosies pozitīva, ja pedagogs mērķtiecīgi atlasīs un ikdienā izmantos rotaļas atbilstoši bērnu vajadzībām un interesēm sadarbības prasmju sekmēšanai – ir apstiprinājusies. Kvalifikācijas darba apjoms: kopā ar pielikumiem 47 lappuses, tajā ietverti 17 attēli, 4 tabulas, 2 pielikumi, izmantoti 39 literatūras avoti. Name of the Qualification Paper: Possibilities for Improving Cooperation of Younger Preschool Children in Play Activities Author of the Qualification Paper: Oļa Priedīte Goal of the Qualification Paper: To study the theoretical and practical aspects of the cooperation skills of younger preschool children and the possibilities for improving and developing these skills in a play-class. Tasks of the Qualification Paper: 1.To study, analyse, and compare the theoretical conclusions on cooperation. its types, and preconditions for its development and improvement. 2.To analyse the development of younger preschool children from the aspect of the research topic. 3.To develop criteria and indicators for studying cooperation skills in children. 4.To select plays for the development of cooperation skills in children and to carry out educational work / practical research. 5.To carry out practical research. 6.To summarise and analyse the results. 7.To draw conclusions. Research methods: 1.Theoretical method: comparative analysis of the theoretical literature. 2.Practical method: observation, interviews with children, teachers, questioning of parents. Content and results: The theoretical part analyses opinions of various authors on the communication and cooperation skills of younger preschool children, the peculiarities characteristic of the development stage of two- to three-year-olds, on the play and its importance in developing cooperation skills. For the research in the empirical part, five plays were selected, and the author assessed their impact on the cooperation skills of younger preschool children. As a result, the author concluded that the initial hypothesis has approved, namely, if a teacher makes targeted selection and use plays in accordance with the children’s needs and interests to encourage cooperation skills, the cooperation between younger preschool children will be positive. Volume of the Qualification Paper: including all annexes — 47 pages, including 17 images, 4 tables, 2 annexes, 39 sources of literature have been used.