Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ritma atmiņas attīstība muzikālās rotaļās
Автор
Paegle, Dina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sīle, Maruta
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba temats ir „ Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ritma atmiņas attīstība muzikālās rotaļās, bakalaura darba autore Dina Paegle, bakalaura darba vadītāja profesore Dr. paed. Maruta Sīle. Bakalaura darba pētījuma objekts ir muzikālās rotaļas, bet pētījuma priekšmets - vecākā pirmskolas vecuma bērnu ritma atmiņa. Bakalaura darbā tika izvirzīta pētījuma hipotēze - Bērna ritma atmiņa tiek sekmēta, ja pedagoģiskajā procesā mērķtiecīgi tiek izmantotas muzikālās rotaļas. Bakalaura darba mērķis ir pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu ritma atmiņas attīstības iespējas muzikālās rotaļās. Bakalaura darbā autore izvirzīja uzdevumus – sniegt ritma izjūtas raksturojumu, analizēt vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības likumsakarības un veikt pētījumu par bērnu ritma atmiņas attīstību muzikālajās rotaļās. Bakalaura darbā tika izmantota teorētiskā, empīriskās un matemātiskās metodes. Pētījuma rezultātā bakalaura darba autore secināja, ka izvirzītā hipotēze - bērna ritma atmiņas attīstība tiek sekmēta, ja pedagoģiskajā procesā mērķtiecīgi tiek izmantotas muzikālās rotaļas, apstiprinājās. Mērķtiecīgi izmantojot muzikālās rotaļas nodarbībās, visiem bērniem ir iespējams vēl vairāk sekmēt ritma atmiņas attīstību. Atslēgas vārdi: Pirmsskolas izglītības iestāde, ritma atmiņa, muzikālās rotaļas. The subject of the Bachelor's work is "The development of pre-school children's rhythm memories in musical games, by Dina Paegle, Professor Dr Paed. Maruta Sile. The object of the bachelor's work study is musical games. A study hypothesis was raised in the bachelor's work: The child's rhythm memory is promoted when musical games are targeted in the pedagogical process. The aim of the bachelor's work is to explore the possibilities for the development of child rhythm memories of preschool-age children in musical games. In the work of the bachelor, the author nominated the tasks of providing a quality of rhythm, analysing the legal relationship between the development of children of the older childhood and conducting a study on the development of children's rhythm memories in musical games. The bachelor's work used theoretical, empirical and mathematical techniques. As a result of the study, the author of the work concluded that the proposed hypothesis, the development of the child's rhythm memory, is encouraged by the targeted use of musical games in the pedagogical process, was confirmed. By targeting musical games, it is possible for all children to further contribute to the development of rhythm memories. Key words: The preschool educational establishment, rhythm memory, musical playing.