Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
Автор
Petrovska, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba temats – „ Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā ” autore ir Latvijas Universitātes studente Renāte Petrovska. Darba vadītāja Mg.paed. Vladislava Uršuļska. Pētījuma mērķis ir – pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma hipotēze – literārie darbi sekmē bērnu emocionālo atsaucību, ja pedagogs zina emocionālās atsaucības veidošanās likumsakarības; literārie darbi ir izvēlēti atbilstoši bērna attīstības pakāpei, interesēm; rada emocionālu pedagoģisku vidi. Pētījumā tika izmantota teorētiskā pētīšanas metode un empīriskās metodes. Pirmajā daļā tie aplūkotas, salīdzinātas dažādu pedagogu, psihologu atziņas par emocijām, jūtām, emocionālo atsaucību, empātiju, literatūras nozīmi emocionālās atsaucības veidošanā. Otrajā daļā tiek sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, vērtēšanas kritēriju izstrāde, pētāmās grupas bērnu raksturojums, atspoguļots darbs ar bērniem, bērnu emocionālās atsaucības vērtējums pētījuma sākumā un beigās. Atslēgas vārdi, kas raksturo šo darbu ir – emocijas, jūtas, emocionālā atsaucība, literārie darbi. Rezultātā var secināt, ka pētījuma gaitā ir apstiprinājusies hipotēze – literārie darbi sekmē bērnu emocionālo atsaucību, ja pedagogs zina emocionālās atsaucības veidošanās likumsakarības; literārie darbi ir izvēlēti atbilstoši bērna attīstības pakāpei, interesēm; rada emocionālu pedagoģisku vidi. Bakalaura darbu veido teorētiskā daļa un empīriskā daļa, secinājumi, izmantotās literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Darba apjoms 58 lpp., 13 attēli, 4 tabulas, 43 literatūras avoti, 7 pielikumi. The author of the bachelor thesis – “ Forming the emotional response of children of the youngest pre – school age in the process of getting acquainted with leterary works.” is Renate Petrovska, student at the University of Latvia. The advisor is Mg. Paed. Vladislava Ursulska. The goal of the research was to investigate the formation of the emotional responsiveness in the youngest pre-school age children in the process of learning literary works. The hypothesis of the research – literary works improve development of children’s emtional responsiveness if: the literary works have been selected in accordance with the child’s development stage, interests, specific situation; an emotional pedagogical environment is created and the child’s activity expression is encouraged. Research included the usage of the theoretical investigation method and empyrical methods. The first part looks at and compares conclusions by various teachers, psychologists regarding emotions, feelings, emotional responsiveness, empathy, the role of literature in forming emotional responsiveness. The second part proposes the basis for the methadology of the research, production of evaluation criteria, description of the group of children being researched, the work with the children, evaluation of the children’s emotional responsiveness at the beginning and the end of the research. Key words of this thesis are emotions, feelings, emotional responsiveness, literary works. In conclusion, it can be stated that the hypothesis has been confirmed with the research – literary works contribute to the emotional responsiveness of children when the teacher know the coherence of emotional response; literary works are choosen according to the degree of development of the child; creates an emotional pedagogical environment. The bachelor thesis consists of the theoretical and empyrical part, conclusions, the glossary, attachments. The scope of the thesis: 58 pages,13 images, 4 tables, 43 theoretical source, 7 supplement.