Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes sekmēšana radošajās rotaļās
Author
Leijere, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura temats – vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes sekmēšana radošajās rotaļās. Darbs sastāv no teorētiskās daļas, praktiskās daļas, secinājumiem, literatūras saraksta. Darba autors – Zane Leijere Darba apjoms – 61 lpp., 15 attēli, 3 tabulas, 1 pielikums, 77 literārie avoti. Atslēgas vārdi – saskarsme, saskarsmes prasmes, rotaļa, radošā rotaļa. Darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski izzināt saskarsmes sekmēšanas iespējas radošajās rotaļā vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Darba teorētiskā daļa balstīta uz S.Omārovas, D. Dzinteres, I. Stangaines, J.Kupča, D.Lieģinieces, V. Golubinas, L.Dubkeviča, V. Veica, R.Garlejas, A.Vorobjova u.c. autoru atziņām. Darba teorētiskajā daļā tika analizēts saskarsmes jēdziens pedagogu un psihologu skatījumā: tās būtība, veidi un struktūra. Balstoties uz pedagogu un psihologu ( G. Svence, D. Vigule, D.Lieģiniece, V.Golubina, R.Špalleka u.c) pētījumiem, tiek izzināta vidējā pirmsskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības likumsakarības, pievēršot uzmanību šī vecuma bērna spējai pieņemt saskarsmi kā savas uzvedības un domāšanas sastāvdaļu. Apskatīta rotaļas nozīme cilvēka dzīvē, tās skaidrojumi, veidi-saskarsmes pieredzes veidošanā. Darba praktiskajā pētījumā: tika pētīta vidējās pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes sekmēšana radošajā rotaļā. Apstiprinājās darbā izvirzītā hipotēze, ka vidējā pirmsskolas vecuma bērniem saskarsme rotaļās tiks sekmēta, ja: rotaļa sekmēs vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmi, ja pedagogs ievēros bērna attīstības likumsakarības un radīs atbilstošu vidi radošajām rotaļām. Thesis – Interface facilitation through ‘creative play’ in mid-age preschool children. Thesis consists of theoretical part, practical part, conclusions, bibliography and references. Author – Mrs Zane Leijere Length – 61 pg., incl. No.77 references, No.3 Tables, No.15 Pictures, No.1 Appendix Keywords: communication,communication skills, a game, creative play. The aim of this thesis is to identify opportunities, through theoretical studies and practical investigation, in ‘creative play’ that facilitate interface in mid-age preschool children. The theoretical part of this thesis is based on the acknowledgements and previous work carried out by S. Omārovas, D. Dzinteres, I. Stangaines, J.Kupča, D.Lieģinieces, V. Golubinas, L. Dubkeviča, V. Veica, R.Garlejas and A.Vorobjova. The theoretical part assesses the principles of interfacing from a pedagogical and psychological point of view, i.e. the meaning of interfacing, types and structure. Based on previous pedagagogical and psychological resarch (by G. Svence, D. Vigule, D.Lieģiniece, V.Golubina, R.Špalleka and others), the psychological development in mid-aged preschool children was examined, taking into account their ability to adopt interfacing as a component of their behaviour and thinking. The importance of ‘creative play’ in childs development was reviewed, and the experiences in forming interfacing defined. The practical part investigates the process of interface development in mid-aged preschool children through engaging in ‘creative play’. The investigation verified the hypothesis and proved that ‘creative play’ facilitates and develops interfacing in mid-aged preschool children, under the condition where teacher acknowledges the relationships of child’s development and creates appropriate environment for ‘creative play’.