Šūpuļdziesmu nozīme 2 - 3 gadīgu bērnu dienas ritmā pirmsskolā
Author
Kurnava, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore ir Sabīne Kurnava, kura darbu izstrādāja Latvijas Universitātes pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātē. Bakalaura darba nosaukums ir “Šūpuļdziesmu nozīme 2 – 3 gadīgu bērnu dienas ritmā pirmsskolā.” Darba mērķis ir pētīt šūpuļdziesmu nozīmi 2 – 3 gadīgu bērnu dienas ritmā pirmsskolā. Darbs ir sadalīts trīs lielās nodaļās. 1. nodaļā tika analizēta 2 – 3 gadīga bērna attīstība un dienas ritma mijsakarības. 2. nodaļā tiek aprakstītas šūpuļdziesmas, kā nozīmīgs audzināšanas līdzeklis mazbērnu periodā, tā motīvi un izmantošanu bērna dienas ritmā. 3. nodaļā tiek aprakstīts pētījums par šūpuļdziesmas izmantošanu 2 – 3 gadīgu bērnu dienas ritmā. Bērniem tika piedāvātas šūpuļdziesmas pirms diendusas un dažādos dienas cēlienos, kā arī aptaujāti vecāki par šūpuļdziesmu izmantošanu pirms miega kā rituāls mājas apstākļos. Intervēta tās grupas skolotāja par šūpuļdziesmas izmantošanu dienas ritmā. Bērni tika novēroti vienu mācību gadu un pēc gada tika intervēti, lai noskaidrotu paša bērna viedokli. Darbā izveidoti būtiskākie secinājumi: Dziedot šūpuļdziesmas pirms miega, bērni ātrāk iemiga. Pēc celšanās ir emocionāli nosvērti, un miega kvalitāte ir uzlabojusies. Ikdienā bērni paši rotaļās dzied šūpuļdziesmas, liekot gulēt lelles un citas rotaļlietas izmantojot aijāšanas metodi. Izmantojot šūpuļdziesmas dienas ritmā, bērni vieglāk adaptējās vidē un kļuva sociālāki un drošāki ar citiem bērniem un pieaugušajiem. Darba kopējais apjoms ir 77 lpp, 5 attēli, 1 tabula, 5 pielikumi, bibliogrāfisko sarakstu veido 56 vienības. Atslēgas vārdi, kas raksturo kvalifikācijas darbu – šūpuļdziesma, dienas ritms pirmsskolā, mazbērnu periods, audzināšana pirmsskolā. The author of the bachelor paper is Sabine Kurnava, student of the Faculty of Education, Psychology and Art of the University of Latvia. The theme of the bachelor paper is „Lullaby value on 2 – 3 year old children daily rhythm in preschool“. The goal of the paper is to research the value of lullaby in a daily rhythm of 2 – 3 year old children in preschool. The paper is devided in three bigger chapters. The first chapter deals with the analysis of 2 – 3 year old children development and the correlation of their daily rhythm. The second chapter deals with the description of lullaby as an important upbringing measure in the toddler stage, its motives and use in children`s daily rhythm. The third chapter deals with the research about the use of lullaby in 2 – 3 year old children daily rhythm.children were observed for an academic year and after a year they were interviewed to seek their own viewa on it. The main conclusions of the paper: children fall asleep faster when the lullabies are sang before bed. After getting up, they are emotionally steadier and the quality of their sleep has improved. On a daily basis during playtime children sing lullabies, they put their dolls or other toys to bed using lulling approach. Use of lullabies in childrean daily rhythm helped them adapt to different environments quicker and they have become more social and braver with other childrean and adults. The bachelor paper consists of 77 pages, 5 images, 1 table, 5 appendixes; bibliography consists of 56 units. Key words – lullaby, daily rhythm, preschool, toddler stage, education in preschool .