Show simple item record

dc.contributor.advisorTauriņa, Agrita
dc.contributor.authorJanķēvica, Evija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:03:55Z
dc.date.available2018-12-30T02:03:55Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67807
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45790
dc.description.abstractDarba autors – Evija Janķēvica. Bakalaura darba nosaukums - Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas veicināšana sižeta lomu rotaļās. Bakalaura darba mērķis ir pētīt un analizēt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas pilnveides sekmēšanas iespējas lomu sižeta rotaļās. Pētījuma hipotēze - vecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogruna tiek sekmēta: •ja pedagogs mērķtiecīgi piedāvā un organizē dažādas sižeta lomu rotaļas, atbilstoši bērnu interesēm un attīstības posmam, rosinot domāšanas procesus; •ja bērni tiek iesaistīti rotaļu materiālu gatavošanā un esošo materiālu radošā lietošanā. Lai pārbaudītu bakalaura darba sākumposmā izvirzīto hipotēzi, darba empīriskais pētījums tika veikts divas daļās. Pirmajā pētījuma izpētes daļā tiks izmantota 5-7 gadus vecu bērnu pirmreizēja novērošana un runas izpēte balstoties uz diviem no trim I. Stangaines izstrādātajiem dialogrunas pētīšanas kritērijiem. Pētījumā iesaistīto respondentu vecāku rakstiska aptauja par verbālo saskarsmi ģimenē un PII pedagogu aptauja par viņu izmantotajām darba metodēm dialogrunas veicināšanā. Otrajā pētījuma izpētes daļā tiek veikta pedagoga un bērnu kopīga darbošanās, iesaistot vecākus un pilnveidojot PII materiāli tehnisko bāzi. Dažādu sižeta lomu rotaļu modeļu piedāvāšana un izspēlēšana kopā ar bērniem dialogrunas pilnveidei. Un, bērnu runas otrreizēja novērtēšana balstoties uz diviem no trim I.Stangaines izstrādātajiem dialogrunas pētīšanas kritērijiem. Hipotēzes pieņēmumi tiek apstiprināti un pedagogs, lielo valodas apguves lomu bērna personības veidošanā, mērķtiecīgi var realizēt tikai pie nosacījumiem, ja: •tiek atbalstīts arī no pārējiem PII kolēģiem, kuri strādā ar tiem pašiem bērniem un ir savstarpēja prasme otru uzklausīt un meklēt kopīgu risinājumu •sižeta lomu rotaļas tiek organizētas mazās grupās ņemot vērā katra konkrētā bērna izziņas interesi, un šīs zināšanas un prasmes tiek nostiprinātas arī mājās, sarunās ar vecākiem. Balstoties uz teorētiskās literatūras pētījumiem un izmēģinot to praktiskajā posmā, tika pierādīts, ka bērni sižeta lomu rotaļu dialogiem ierosmi un rotaļu paplašinājumu rod arī populārzinātniskajā literatūrā, pētot un izzinot interesējošo tēmu un vēlāk to izspēlējot sižeta lomu rotaļās. Darbs sastāv no 99.lpp. Kurās ietilpst 6 tabulu, 6 attēlu, 40 bibliogrāfisko avotu skaits un 17 pielikumi. Atslēgvārdi – pirmsskola, rotaļa, dialogruna, valoda, runa, dialogs.
dc.description.abstractThe author of the paper is Evija Janķēvica. Title of the bachelor's research is Promoting a dialogue between the eldest preschool children and the role played by the play. The aim of the Bachelor's research is to study and analyse the role of promoting the development of the child dialogue of the older pre-school age in the play of the plot. Hypothesis was raised in the research: the older child dialogue is encouraged •when a teacher focus and organizes a variety of plot roles, appropriate with children's interests and development, by encouraging thinking processes. •when children are involved in the preparation of playing materials and in the creative use of existing materials. The empirical study of the work was carried out in two stages to test the hypothesis raised in the initial phase of bachelor's work. The first stage of the research will use first-time observation of children aged 5-7 and a speech study based on two of the three dialogue criteria developed by I. Stangaine. A written survey of parents of respondents involved in the study on verbal contact in the family and a survey of teachers from the pre-school educational institution on the working methods they use to promote dialogue speech. During the second stage of the research, the work of the educator and children is carried out together, involving parents and improving the technical base of the pre-school education institution. Offering and playing different role playing patterns with children for the development of the dialogue. And, re-evaluation of children's speech on the basis of two of the three criteria developed by I.Stangaine for studying the dialogue. Hypothesis assumptions are confirmed and the educator, the high role of language learning in creating a child's personality, can only be address under conditions if: •support is also given to other colleagues in the pre-primary education institution who work with the same children and have mutual skills to listen and find a common solution; •the play of the role of the plot is organised in small groups, taking into account the interest of each particular child's knowledge, and this knowledge and skills are also strengthened at home in negotiations with parents. Based on theoretical literature studies and testing at the practical stage, it has been demonstrated that children also find an initiative and a toy extension for the role of the plot in the popular literature, studying and learning the subject of interest, and later playing the role of the plot in the play. Structure of the work. The work consists of 99 pages. Which includes 6 tables, 6 images, 40 bibliography sources and 17 attachments. Keywords – preschool, play, dialogue, language, speech, dialogue.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectrotaļa
dc.subjectdialogruna
dc.subjectvaloda
dc.subjectruna
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu dialogrunas veicināšana sižeta lomu rotaļās
dc.title.alternativePromoting a dialogue between the eldest preschool children and the role played by the play
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record