Pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana muzikālajās rotaļās un muzikāli didaktiskajās spēlēs
Author
Grigaļuna, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Direktorenko, Irina
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Ingas Grigaļunas bakalaura darba “Pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana muzikālajās rotaļās un muzikāli didaktiskajās spēlēs” mērķis - teorētiski un praktiski izzināt pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmju prasmju sekmēšanas iespējas muzikālajās rotaļās un muzikāli didaktiskajās spēlēs. Lai sasniegtu mērķi, tika analizētas un apkopotas pedagogu un psihologu atziņas par saskarsmes prasmju īpatnībām, to sekmēšanu pirmsskolas vecuma bērniem, izmantojot muzikālās rotaļas un muzikāli didaktiskās spēles. Balstoties uz teorētiskajām atziņām, tika veikts praktiskais pētījums 4 – 5 gadu vecu bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanai. Tika izmantota pedagoģiskā novērošana, bērnu raksturojuma izveidošana un pārveidojošā darbība izmēģinājuma darbā. Darbam ir trīs nodaļas. Pirmajā nodaļā apskatīts saskarsmes jēdziens un saskarsmes prasmju sekmēšanas iespējas psihologu un pedagogu atziņās. Otrajā nodaļā aprakstītas muzikālo rotaļu un muzikāli didaktisko spēļu nozīme saskarsmju prasmju sekmēšanā pirmsskolā. Trešajā nodaļā aprakstītas pētījuma metodes, pētījuma norise, tā laikā veiktais darbs ar bērniem, analizēti pētījuma rezultāti. Pētījumā laikā tika izvirzīta un pārbaudīta hipotēze, ka pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmes sekmēšana notiks veiksmīgi, ja kā līdzekli skolotājs izmantos muzikālas rotaļas un muzikāli didaktiskās spēles. Tas apstiprinājās pētījuma II posmā. Darba beigās autore apraksta secinājumus par pētījumā atklāto saistībā ar pētījuma mērķi un uzdevumiem. Darba apjoms - 67 lpp., attēlu skaits - 8, tabulu skaits - 5, pielikumu skaits - 4, izmantotās literatūras un avotu skaits - 46. Atslēgvārdi: saskarsme, prasmes, pirmsskolas vecuma bērni, sekmēšana, muzikālās rotaļas, muzikāli didaktiskās spēles. The aim of Bachelor Paper of Inga Grigaluna "Promotion of communication skills of preschool children in musical and musical didactic games" - theoretically and practically explore the possibilities of promoting communication skills of preschool children in musical and musical didactic games. In order to achieve the goal, the findings of pedagogues and psychologists about the peculiarities of interpersonal skills, their promotion to preschool children through musical and musical didactic games were analyzed and summarized. Based on theoretical findings, a practical study was conducted to promote the communication skills of children between ages of 4 and 5. Pedagogical observation, the characterization of children and the transformative activity of experimental work were used. The Bachelor Paper has three chapters, the first chapter deals with the concept of communication and communication skills in psychologists and educators. The second chapter describes the role of musical and musical didactic games in promoting communication skills in preschool. The third chapter describes the research methods, the research process, the work done with the children during it, analyzes the results of the research. During the research the hypothesis was put forward and tested, that the communication skills of preschool children will be successfully promoted should be used as a means for teachers to use musical exercises and musical didactic games. This was confirmed in Phase II of the study. At the end of the work, the author describes the conclusions of the study revealed in relation to the purpose and tasks of the study. Scope of work - 67 pages, Number of images - 8, number of tables - 5 number of attachments - 4, number of references and sources used - 46. Keywords: communication, skills, preschool, preschool children, promotion, musical games, musical didactic games.