Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorBice, Lauma
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:01Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:01Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67826
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45804
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autors Lauma Bice. Kvalifikācijas darba tēma „5 – 6 gadīgu bērnu radošuma sekmēšana vizuālajā mākslā”. Pētījuma aktualitāti noteica mūsdienās aktuāls jautājums par radošas, atvērtas, darboties spējīgas un gribošas personības veidošanu pirmsskolas vecumā, respektējot katra bērna individualitāti. Mūsdienās daudzi teorētiķi, skolotāji runā par radošas personības attīstību un kā to sekmēt. Pētījuma mērķis izzināt un praktiski izpētīt 5-6 gadīgu bērnu radošās darbības sekmēšanas iespējas vizuālajā mākslā. Pētījums sastāv no 3 daļām – teorētiskās, praktiskās un izmēģinājuma darbības. Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi kā radošuma attīstība bērniem pirmsskolas vecumā, sniegts pārskats ar interesantām nodarbēm, kuras izmantot vizuālās mākslas nodarbībās, lai sekmētu radošas personības attīstību, skatot tādu autoru pētījumus dotajā virzienā kā I. Freiberga, V.Hibnere, B. Frīdenberga, V. Batņa u. c. Dotajā pētījumā tiek akcentēts pirmsskolēnu, no 5 - 6 gadīgu, spējas radoši darboties vizuālās mākslas nodarbībās, izpētot un aprakstot pedagoģiski psiholoģiskās problēmas, analizējot iegūtos rezultātus. Darba pētījumu praktiskajā daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, dots pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts – bērnu vērošana, sarunas ar vecākiem, vērojumu salīdzināšana, kā arī iegūto rezultātu analīze. Praktiskajā daļā pētīta bērnu radošās darbības veidošanās vizuālās mākslas nodarbībās ar netradicionāliem zīmēšanas paņēmieniem. Apkopojot pētījuma rezultātus saskaņā ar novērošanas datiem, pozitīva dinamika gandrīz visiem bērniem. Tāpat ir novērojams neliels progress bērnu vispārējās prasmēs un zināšanās. Bērniem ir attīstījies adekvāts pašvērtējums. Pētījumā iegūtie rezultāti ļauj pieņemt, ka bērnu radošā darbība attīstīsies, ja pedagogs izzinās literatūru par pirmsskolas vecuma bērnu radošās darbības veicināšanu, ievēros katra bērna attīstības individuālās īpašības, analizēs un apkopos iegūtos materiālus, tiks izvēlētas bērna vecumposma attīstībai atbilstošas darba formas un metodes. Atslēgas vārdi: RADOŠUMS, RADOŠUMA ATTĪSTĪBA, RADOŠA PERSONĪBA, VIZUĀLĀ MĀKSLAS, RADOŠĀ DARBĪBA, IZTĒLE, KREATIVITĀTE, FANTĀZIJA. Kvalifikācijas darba apjoms: 46 lpp, 10 attēli, 2 tabulas, 1 pielikums, 44 literatūras avoti.
dc.description.abstractAuthor of the qualification paper is Lauma Bice. Theme of the qualification paper is Promoting creativity of 5-6 age Children through Visual Art. Nowadays the topical question about the developing of creative, opened, working and willingly person at preschool age respecting every child’s personality set an issue on the research. At present time many theorists, teachers tell us about creative personality development and how to promote it. The aim of the research is investigate and explore practical aspects in the promotion of the 5-6 years-old children creative action possibility in visual art. The qualification paper consists of 3 parts- theoretical, practical and experimented activities. The theoretical part presents the pedagogical and methodical reference books analysis about preschool children’s creativeness motivation, it is given a review about interesting activities to promote a creative personality development based on the ideas of authors such as I. Freiberga, V.Hibnere, B. Frīdenberga, V. Batņan ect. The main accents of the research are preschool children’s capabilities creatively operate in Art lessons, investigating and describing pedagogical and psychological problems, analyzing the obtained results. The practical part is focused on the research of methodological basis, the character of the research group and the description of research process such as contemplation of children, conversations with parents, compare of supervisions, as also analysis of the obtained results are given in the paper. Children’s creative activity formation during the Visual Art lesson using untraditional drawing methods is investigated in the practical part. Summarizing research results according to supervision data, almost all children have a positive dynamics. A progress is observed in children general knowledge and skills. Children have developed positive self-assessment. Results of researching let accept that children’s creative activity will be developed if the teacher finds out the literature about the facilitation of the child creativity, notices the development of each child individual properties, analyses and summarizes the obtained materials, choosing the appropriate forms and methods of the work according to the age group. Key words: CREATIVITY, CREATIVITY DEVELOPMENT, CREATIVE PERSON, VISUAL ART, CREATIVE ACTIVITY, CRAFTSMANSHIP, FANTASY. Volume of work: 46 pages, 10 images, 2 tables, 1 appendix, 44 literary sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectRADOŠUMS
dc.subjectRADOŠUMA ATTĪSTĪBA
dc.subjectRADOŠA PERSONĪBA
dc.subjectVIZUĀLĀ MĀKSLAS
dc.subjectRADOŠĀ DARBĪBA
dc.titleBērnu radošā veicināšana vizuālajā mākslā 5-6 gadu vecumam
dc.title.alternativeCreative promotion of children 5-6 yers of age in visual arts
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record