Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorBriģe, Sanita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:07Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:07Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67839
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45814
dc.description.abstractBakalaura darba tēma ir „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju pilnveide lomu rotaļās”. Darba mērķis ir praktiski izpētīt lomu rotaļu iespējas vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju pilnveides procesā. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā, analizējot G.Svences, A.Vorobjova, J.Kupča un citu psihologu un pedagogu darbus, dots saskarsmes teorētiskais pamatojums. Bakalaura darbā tiek akcentēts 3 – 5 gadu vecuma posms, analizējot to problēmas skatījumā, kā arī izvērtētas lomu rotaļu iespējas vidēja pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju pilnveidei. Darba praktiskajā daļā dots pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts, veikta vecāku anketēšana un bērnu empīriskā novērošana ar mērķi novērtēt viņu saskarsmes prasmju attīstības līmeni, izstrādāta un aprobēta lomu rotaļu programma vidēja pirmsskolas vecuma bernu saskarsmes prasmju pilnveidošanai, kā arī veikta pētījuma gaitā iegūto datu apstrāde un analīze. Rezultātu analīze ļauj izsekot saskarsmes prasmju attīstības līmeņa dinamiku: salīdzinot datus, kas bija iegūti pētījuma sākumā un beigās, var secināt, ka tas ir paaugstinājies. Pedagoģiskā darba rezultāti liecina, ka ir iespējams sasniegt pozitīvos rezultātus vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju attīstības un pilnveides procesā ar speciāli izstrādātas lomu rotaļu programmas palīdzību, nodrošinot to ar dažādiem didaktiskiem materiāliem un izmantojot bērna saskarsmi sekmējošas lomu rotaļas, kā arī izveidojot emocionāli attīstošo vidi. Atslēgas vārdi: SASKARSMES PRASMES, VIENAUDŽI, LOMU ROTAĻAS, SAVSTARPĒJĀS ATTIECĪBAS. Bakalaura darba apjoms: 51 lapa, 14 attēli, 4 tabulas, 3 pielikumi. 61 literatūras avots, no tiem: 44 – latviešu valodā, 6 – angļu valodā, 11 – krievu valodā.
dc.description.abstractThe thesis of Bachelor work is “Improving the communication skills of middle – aged children in a role – playing game”. The aim of the work is to study in practice the role - playing games opportunities in the process of improving the communication skills of middle – aged children. The work consists of 2 parts - theoretical and practical. In the theoretical part, analyzing the works of G.Svence, A.Vorobjovs, J.Kupchs and other psychologists and teachers provides a theoretical justification for the communication. The Bachelor 's work emphasizes the age group of 3 to 5 years, analysing their problems, as well as evaluating the opportunities of role - playing games for improving the communication skills of middle - aged children. The practical part of the paper gives the methodological justification of the study, the description of the research group and of the study process, parents' questionnaires and empirical observation of the children with the aim of evaluating their level of communication skills development, developed and approbated a role – playing games programme for the improvement of middle – aged childern communication skills, as well as the processing and analysis of the data obtained during the study. The analysis of the results allows to track the dynamics of the development of the communication skills: comparing the data obtained at the beginning and the end of the study, it can be concluded that it has been elevated. The results of the pedagogical work show that it is possible to achieve positive results in the process of developing and improving the communication of middle – aged with a specially designed role - playing programme, providing it with a variety of didactic materials and using child - friendly role - playing games and creating an emotionally evolving environment. Keywords: COMMUNICATION SKILLS, CONTEMPORARY, ROLE - PLAYING GAMES, MUTUAL RELATIONSHIPS. The Bachelor`s work is written on 51 pages, including 14 pictures, 4 tables, 3 attachments. 61 bibliographical sources, of which: 44 Latvian, 6 English and 11 - Russian.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectSASKARSMES PRASMES
dc.subjectVIENAUDŽI
dc.subjectLOMU ROTAĻAS
dc.subjectSAVSTARPĒJĀS ATTIECĪBAS
dc.titleVidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju pilnveide lomu rotaļās
dc.title.alternativeImproving the communication skills of middle – aged children in a role – playing game
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record