Agrīna pirmsskolas vecuma bērnu savstarpējo attiecību veidošanas pedagoģiskie nosacījumi
Автор
Prostorova, Aļona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba autors: Aļona Prostorova Darba vadītājs: asoc.prof., Dr.psych. Valentīna Romenkova. Kvalifikācijas darba temats: Agrīnā pirmsskolas vecuma bērnu savstarpējo attiecību veidošanas pedagoģiskie nosacījumi. Pētījuma mērķis: Šī darba ietvaros, mērķis bija izstrādāt pedagogu nosacījumus agrīnā pirmsskolas vecuma iestāžu bērnu savstarpējo attiecību veidošanai. Šis pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā mēs izpētījām daudzu ievērojamu autoru – tādu kā: M. I. Lisinas, V. S. Muhinas, J. L. Kolominska un daudzu citu – pētījumu. Analizēja dažādas metodikas un apgalvojumus pa daļām. Praktiskajā daļā tika aplūkots mūsu veiktai pētījums. Uzdevām dažādus uzdevumus savstarpējo attiecību nostiprināšanai. Novērojot to, kā mainās bērni visā darba procesā, izdarījām atbilstošos secinājumus. Tika pamanīts, ka pašā pētījuma sākumā bērni līdz galam neizprata viens pret otru, pauda necieņu attiecībā pret vecākiem cilvēkiem, un bija daudz dažādu konfliktu. Pēc tā saucamā pētījuma veikšanas bērni kļuva labvēlīgāki un priecīgāki. Tāpat arī pētījuma gaitā tika pamanītas situācijas, pēc kurām bērns nemainījās, bet rezultāts nebija tik labs, kā gaidījām, taču bērnu vairākums kļuva krietnāks viens pret otru, līdz ar to izmainot savu personību uz labāko pusi. Atslēgvārdi: Savstarpējās attiecības; pozitīva emocionālā attīstība; attīstošās spēles; novērojumi; izklaides Darba apjoms: Darbs sastāv no 2 daļām. Darba apjoms: 47 lappuses, 2 tabulas, 1 attēls, 2 papildinājumi, 25 literatūras avoti. Author: Alyona Prostorova Project director: asoc.prof., Dr.psych. Valentīna Romenkova. Topic of the assignment: Pedagogical condition in the formation of the mutual correlation of children the early preschool age. Goal of investigation: in the borders of the given assignment, the aim was the breakdown of conditions, in which the pedagogic personnel formed the interpersonal relationships of children at age before school entry. The investigation consists of two parts: theoretical and practical. In theoretical part we studied the published works of many known authors, for example: M.I. Lisina, V.S. Muhin, J. L. Kolominsky and many others. The works containing methods and confirmations were fundamentally investigated. During the investigation, the dynamic of changing behavior in kids was found and noted. In the beginning of the investigation the following behavioral patterns were observed: difficulties in mutual understanding, lack of respect for older people, high amount of conflicts. The big picture after the investigation: many children started to show improvement in their social skill compared to the beginning, the general mood was better and the children became more pleasant. In few cases the results didn’t show but for the most children the dynamic changed to the better. Key terms: interpersonal relationship, positive emotional growth, developing games, observation, entertainment. Work structure: consists of two parts, has 47 pages, 1 picture, 2 additions, 25 literature sources