Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorCimbale, Ilona
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:15Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:15Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67860
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45829
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veicināšana literāro darbu izmantošanas procesā. Bakalaura darba autors: Ilona Cimbale Pētījuma mērķis: pētīt literāro darbu izmantošanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumiskās vērtību izpratnes sekmēšanā. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz nozīmīgu latviešu un ārzemju autoru izteiktām atziņām par tikumiskās vērtību izpratnes un vērtībizglītības nozīmi, literāro darbu nozīmi bērnu dzīvē. Tiek analizētas autoru atziņas par tikumisko vērtību būtību, tikumiskās izpratnes veidošanos vecākā pirmsskolas bērnu vecumposmā, likumsakarībām problēmas skatījumā, kā arī analizētas atziņas par bērnu literatūras veidiem, nozīmi un literāro darbu izmantošanas iespējām tikumiskās vērtību izpratnes sekmēšanā. Empīriskajā daļā ir atspoguļots pētījums – novērota, raksturota, analizēta un sekmēta bērnu tikumisko vērtību izpratnes veidošanās vecākā pirmsskolas vecuma bērniem literāro darbu izmantošanas procesā. Ir aprakstīta novērojuma un praktiskā darba gaita, apkopoti un analizēti iegūtie rezultāti, raksturots bērnu tikumiskās vērtību izpratnes līmenis pētījuma sākumā un beigās. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka literārie darbi, kas atlasīti atbilstoši bērnu interesēm, pieredzei, konkrētai situācijai un tiek mērķtiecīgi pārrunāti, sekmē bērnu tikumisko vērtību izpratni. Darba apjoms: 81 lpp., 4 tabulas, 11 attēli, 5 pielikumi, 55 literatūras avoti, no tiem 42 latviešu valodā un svešvalodā 13. Atslēgas vārdi: vērtības, tikumisko vērtību izpratne, literārie darbi, pirmsskola.
dc.description.abstractName of bachelor's work: Awareness raising of moral values for oldest preschool age children in process of using literary works Bachelor’s work author: Ilona Cimbale The aim of the research: To study possibility on raising awareness of moral values for children of the oldest preschool age in the process of using literary works. The theoretical part of the research is based on significant latvian and foreign authors ideas of the meaning to raising awareness of moral values and education values, also the meaning of literary works in children life. The bachelor’s author analyzes the researched author's knowledge about the development of a child, various regularities, as well as analyzes the findings about different types of children's literature and how the literary works are raising awareness of the moral values. In the empirical part, children's awareness of moral values were observed, analyzed and promoted to the oldest preschool children through using literary works. In the practical part of the research, the author uses different methods: pedagogical observation, discussions with children's, parenting questionnaire, modeling of the situation, processing of research data. The content of the work contains a description of discussions, analyzes of observation and the way, results of practical work with children. As well as the children's level of the awareness of moral values at the beginning and at the end of the study. A practical study includes a preschool’s group of 17 children (9 girls and 8 boys); who used the author’s selected literary works, which, in the author's opinion, could promote children's awareness of the moral values. At the end of the study, it can be concluded that literary works which are selected based on the child interests, experience level, for a particular situation and after words been discussed promote children's awareness of moral values. Volume of work: 81 pages, 4 tables, 11 pictures, 5 annexes, 55 literature sources, of which 42 in latvian and 13 in a foreign language. Keywords: awareness of moral values, literary works, preschool.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectvērtības
dc.subjecttikumisko vērtību izpratne
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectpirmsskola
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratnes veicināšana literāro darbu izmantošanas procesā
dc.title.alternativeAwareness raising of moral values for oldest preschool age children in process of using literary works
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige