Miega ietekme uz pirmsskolas vecuma bērnu pašsajūtu
Author
Siliņa, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Porozovs, Juris
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Miega ietekme uz pirmsskolas vecuma bērna pašsajūtu. Sintija Siliņa, darbu vadīja Juris Porozovs. Darbā analizēts - Miega raksturojums. Miega īpatnības, ilgums un nozīme. Elektroencefalogrāfija (EEG) – miega pētīšanas metode. Miega fāzes. Fakti un mīti par miegu. Pirmsskolas vecuma bērnu raksturojums. Bērna miega īpatnības. Normāls bērna miegs. Bērna un pieauguša cilvēka miega atšķirības. Darba mērķis: Noskaidrot pirmsskolas vecuma bērnu miega īpatnības un miega ietekmi uz bērnu pašsajūtu. Darba uzdevums: 1. Analizēt zinātnisko literatūru par miegu, tā īpatnībām un struktūru, bērna miega īpatnībām. 2. Noskaidrot pirmsskolas vecuma bērnu pamošanās laiku un pašsajūtu pamostoties. 3. Izpētīt pirmsskolas vecuma bērnu diendusas īpatnības un diendusas ietekmi uz bērnu pašsajūtu. 4. Noskaidrot bērnu gulētiešanas laiku un iemigšanas īpatnības. 5. Izpētīt pirmsskolas vecuma bērnu miega ietekmi uz pašsajūtu. Pētījuma jautājums: Vai miegs ietekmē bērna pašsajūtu? Pētījuma metodes: 1.Zinātniskās literatūras analīze. 2.Pirmsskolas vecāku bērnu anketēšana. 3.Individuālās sarunas ar bērniem. Pētījuma secinājumi: Miegs ir ritmisks process. Miega ritmi atšķiras dažādos vecumposmos, tāpēc pieauguša cilvēka miegs atšķiras no bērna miega. Aptaujāto bērnu vecāki ievēro laiku, kad bērniem ieteicams mosties un doties pie naktsmiera. Vairums vecāku sagaida, līdz bērns iemieg. Pirmsskolas vecuma bērnu pašsajūtu ietekmē labs un kvalitatīvs miegs, diendusas gulēšana, pareizi izvēlēts laiks mošanās brīdim un laiks, kad bērns dodas pie miera. Vairums aptaujāto bērnu vecāki pievērš uzmanību pareizam bērna miega režīmam, kas ir svarīgi, jo miegam ir liela ietekme uz bērna pašsajūtu. Darbs satur 40 lapas, 19 attēlus un vienu pielikumu. Darba praktiskajā daļā veikta aptauja Latvijā dzīvojošajiem bērnu vecākiem. Aptaujā piedalījās 123 respondentu. Pētījuma rezultāti apkopoti, izanalizēti, salīdzināti un attēloti 11 attēlos. Sleep effect on pre-school childhood well-being. Sintija Siliņa, the work was led by Juris Porozovs. The work analyses - Description of sleep. Sleep peculiarities, duration and meaning. Electroencephalography (EEG) - A sleep research method. Sleep phases. Facts and myths about sleep. Characteristics of pre-school children. Child's Sleep Peculiarities. Normal baby sleep. Differences between child and adult sleep. Aim of the work: Find out the peculiarities of sleep deprivation in pre-school age and the effect of sleep on children's well-being. Job task: 1. To analyze the scientific literature about sleep, its peculiarities and structure, the characteristics of the child's sleep. 2. Find out the wake up time and the awakening of pre-school children. 3. To study the pre-school age peculiarities of children and the effect of dietary effects on children's well-being. 4. Find out the time of bedtime and sleep. 5. To investigate the effect of preschool children's sleep on feelings of well-being. Question of the study: Does sleep affect the child's well-being? Research methodology: 1. Analysis of scientific literature. 2. Pre-school parenting questionnaire. 3. Individual conversations with children. Research findings: Sleep is a rhythmic process. Sleep rhythms vary at different ages, so the adult's sleep is different from the child's sleep. The parents of the interviewed children take into account the time when children are advised to wake up and go to bedtime. Most parents expect the baby to fall asleep. Pregnant children's well-being is affected by good and quality sleep, sleep time, the right time to choose when and when the child goes to rest. Most parents of the interviewed children pay attention to the correct child's sleep mode, which is important because sleep has a great influence on the child's well-being. The work contains 40 pages, 19 images and one attachment. In the practical part of the work, a survey was conducted for parents of children living in Latvia. The survey was attended by 123 respondents. The research results are summarized, analyzed, compared and depicted in 11 pictures.