Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionalās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā
Autor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Alīna Jofe – Bordjakovska Darba nosaukums: Vidējā pirmsskolas vecuma bērna emocionālās atsaucības veidošanās literāro darbu iepazīšanas procesā Pētījuma mērķis: pētīt bērnu emocionālās atsaucības veidošanos literāro darbu iepazīšanas procesā. Pētījuma priekšmets: vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības veidošanās. Pētījuma objekts: literāro darbu iepazīšanas process. Pētījuma uzdevumi: •Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnes teorijas par emocijām. •Raksturot emocionālās atsaucības veidošanos vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. •Teorētiski un praktiski pētīt literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu emocionālās atsaucības veidošanā. Pētījuma metodes: •Teorētiskā – literatūras analīze. •Empīriskās – novērošana, pārrunas un iegūto rezultātu analīze. Pētījuma bāze : Rīgas ”X” pirmsskolas izglītības iestāde. Darba apjoms: 59 lpp.; 4 tabulas un 26 attēli; 33 literatūras vienības; 3 pielikumi. Pirmajā darba nodaļā, iepazīstoties un analizējot pedagoģisko un psiholoģisko literatūru dažādu autoru atziņās, tiek apskatīts emocionālās atsaucības jēdziena skaidrojums, literāra darba ietekme uz bērna, kā arī vidējās pirmsskolas vecuma bērna attīstības likumsakarības. Otrajā darba nodaļā, pētījuma praktiskajā daļā veikts pētījums par bērna emocionālās atsaucības veidošanās literārā darba ietekmē. Veikta praktiskā pedagoģiskā darbība, izmantojot mērķtiecīgi izvēlēti literārie darbi vidējā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālās atsaucības sekmēšanai. Pētījumu rezultātā hipotēze apstiprinās. Atslēgas vārdi: emocijas, emocionālā atsaucība, literārie darbi, 4-5 gadi. Work authore: Alīna Jofe – Bordjakovska Work title: The average emotional response of pre-school children to the process of getting acquainted with literary work Purpose of the research: to study the development of emotional responsiveness of children in the process of getting acquainted with literary works. Subject matter of the research: The average emotional response of pre-school children. Object of the research: the process getting know of literary works. Task: •To analyze pedagogy and psychology in science theories of emotions. •Describe emotional responsiveness of the development for pre-school children. •Theoretically and practically, studying the possibilities of using literary works in creating children's emotional responsiveness. Research methods: •Theoretical methods – literature analysis. •Empirical – observation, discussion and analysis of the obtained results. Research base: Riga ”X” pre-school education institution. Amount of work: 59 pages; 4 tables and 26 pictures; 33 sources of literature; 3 annex. In the first chapter of the work, becoming acquainted with and analyzing pedagogical and psychological literature in various authors opinions, was viewed the discuses of emotional responsiveness, the impact of literary work on the child, as well as the regularities of the development of the pre-school child's age. In the first chapter of the work, in the practical part of the study was a study of the emotional responsiveness of the child in the influence of literary work. Practical pedagogical activity performed, using targeted literary works to promote the emotional response of children of the middle pre-primary age. As a result of the studies, the hypothesis will confirm. Keywords: emotion, emotional response, literary work, 4-5 years.