Rotaļas un spēles jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sensoro spēju attīstībā
Автор
Vilcāne, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba nosaukums. Rotaļas un spēles jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu sensoro spēju attīstībā. Atslēgas vārdi: sensorā attīstība, sensorie procesi, sajūtas, uztvere, kognitīvie procesi, motivācija, sensorā izziņa. Teorētiskā darba daļa: Izzinātas bērnu fiziskās un psihiskās attīstības īpatnības pirmsskolas vecumā, psihisko procesu attīstības veicināšanas paņēmieni, pedagoģiskā darba organizēšana sensoro spēju attīstībā. Izpētīta bērnu sensoro spēju sekmēšana rotaļnodarbībās, didaktiskās spēlēs, spēlēs dabā pastaigu laikā. Sameklētas didaktiskās spēles, izplānotas rotaļnodarbības grupas telpā un dabā pastaigu laikā, bērnu sensoro spēju attīstībai. Darbā izmantoti latviešu, kā arī ārzemju autoru zinātniskie pētījumi, metodes un atziņas par bērnu attīstības iespējām sensorajās rotaļnodarbībās. Empīriskā darba daļa: Tika veikts pētījums ar 2 – 3 grupas bērniem pirmsskolas iestādē, analizētas bērnu prasmes un iemaņas, rezultāti apkopoti tabulās. Tika izmantoti dažādi uzdevumi, didaktiskās rotaļas, spēles, metodiku komplekss bērna attīstības apsekošanai. Tika salīdzināti rezultāti pētījuma sākumā un pētījuma beigās, izveidoti grafiskie attēli, rezultāti apkopoti. Rezultāti parāda, ka notikušas izmaiņas, kopumā bērnu attīstības līmenis ir uzlabojies. Kvalifikācijas darbs sastāv no 63 lap., 4 tabulām, 12 attēliem, 5 pielikumiem. Izmantoti 38 informācijas avoti Title of the qualification work: Games in the development of sensory abilities for youngest preschoolers. Keywords: sensory development, sensory processes, senses, perception, cognitive processes, motivation, sensory knowledge. Theoretical part of the work: The peculiarities of physical and psychological development of children in pre-school age, methods for promoting the development of psychic processes, organization of pedagogical work in the development of sensory abilities have been studied. The development of children's sensory abilities in exercise games, didactic games, games in nature during the walks is explored. Didactic games are selected, exercise games are planned in group indoors and in nature during the walks for the development of children’s sensory abilities. Scientific researches, methods and knowledge of Latvian as well as foreign authors of children's development opportunities in sensory exercise games are used in the work. Practical part of the work: A study was conducted with 2-3 groups of children in the pre-school institution, children's skills and abilities were analyzed and the results were summarized in the tables. Various tasks, didactic games, games, a set of methodologies for the survey of child development were used. The results were compared at the beginning of the study and at the end of the study, graphical images were created, the results summarized. The results show that changes have taken place, in general the development level of children has improved. Qualification paper work is 63 pages, 4 tables, 12 pictures, 5 appendixes, 38 bibliographies.