5-6 gadīgu bērnu uzvedības problēmas grupā un rotaļa kā pedagoģiskās korekcijas iespēja
Author
Pūliņa, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Svence, Guna
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums- 5-6 gadīgu bērnu uzvedības problēmas un pedagoģiskās korekcijas iespējas izmantojot rotaļas metodi Darba autore: Evija Pūliņa Darba zinātniskā vadītāja: Dr.psych Guna Svence Darba saturs : 43 lpp., 6 tabulas, 2 diagrammas un analizēti 32 literatūras avoti Kvalifikācijas darba mērķis: analizēt literatūras avotus par 5-6 gadīgu bērnu uzvedības problēmām un pedagoģisko korekciju izmantojot rotaļas metodi Pētījuma metodes: •literatūras analīze- teorētiskā metode •empīriskā- pedagoģiskā novērošana •pedagoģiskais eksperiments •datu statistikā apkopošana un analīze Teorētiskajā daļā tika analizētas : •Bērnu uzvedības problēmas pirmsskolas vecumā •5-6 gadīgu bērnu vecumposma raksturojums •Pedagoģiskās korekcijas iespējas mūsdienu pētījumos Empīriskajā daļā tika veikti pedagoģiskie novērojumi pirmsskolas izglītības iestādē 5-6 gadīgu bērnu grupā , izmantojot lomu rotaļas kā pedagoģiskās korekcijas iespēju pedagoģiskajā eksperimentā. Veiktie ekperimentālie pētījumi tika attēloti tabulās un diagrammās. Apkopojot novērošanas rezultātus tiek secināts, ka bērnu uzvedības problēmas grupā iespējams novērst vai mazināt izmantojot lomu rotaļas. Lomu rotaļas kā pedagoģiskā korekcija 5-6 gadus veciem bērniem attīsta arī socializācijas un sadarbošanās prasmes, kas grupas darbībā ir būtiska sastāvdaļa. Title of work -5-6 years old children's behavior problems and their pedagogical correction possibilities unsing play method Author of work: Evija Pulina Scientific supervisor: Dr.psych Guna Svence Content of the work: 47 pages, 6 tables, 2 charts and sources of 33 literature analyzed. Objective of the qualification work: to analyze sources of literature about 5-6 years old children's behavioral problems and pedagogical correction using the play method Research methodology: •Literature analysis- theoretical •Empirical – observation •Pedagodical eksperiment •Data statistical collection and analysis. The theoretical part analyzed •Child behavior problems in pre-school age •General developmental characteristics of 5-6 years of age •Pedagogical correction possibilities in modern research In the empirical part, pedagogical observations were made at pre-school establishments, in the group of children of 5-6 years, using role-play in pedagogical experiment as a pedagogical correction option. The pedagogical observation results were summarized in tables and charts. Summarizing the results it is concluded that children's behavioral problems in a group can be prevented or mitigated by using role-playing games. The role play as a pedagogical correction for children aged 5-6 also develops the skills of socialization and co-operation, which is an essential part of the group's activity.