Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorGolovina, Anna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:22Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67885
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45845
dc.description.abstractAutores kvalifikācijas darba nosaukums ir “Pašvadītas mācīšanās veicinoša mācību vide vidējā pirmsskolas vecuma bērniem”. Pētījuma mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt / izpētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašvadītas mācīšanās iespējas, sistmātiski un mērķtiecīgi mainot mācību vidi. Pētījuma uzdevumi: 1..Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par mācīšanās procesiem. 2. Raksturot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu mācīšanās paradumus 3. Teorētiski un praktiski izzināt mācību vides mijiedarbību ar bērnu mācīšanās prasmēm. 4. Analizēt iegūtos datus. Kvalifikācijas darbs sevī ietver teorētisko un empīrisko daļu. Teorētiskajā daļā, pamatojoties uz I.Žogles ( 2001), I.Freibergas un L.Priedes (2007), I. Puškareva (1999), L. Freiteles (2017), I. Raitumas (2009), A.Šteinbergas (2013), A. Šponas (2006) un citu autoru zinātniskajām atziņām, tika analizēta pašvadītas mācīšanās veidošanās mācību vidē vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Ņemot vērā zinātniskās atziņas, tika secināts, ka vidējā pirmsskolas vecuma bērniem pašvadīta mācīšanās rodas tad, ja mācību vide ir mērķtiecīgi un sistemātiski sakārtota, atbilstoši bērnu vajadzībām, vēlmēm un prasmēm, kā arī emocionālajam stāvoklim, kā arī ja bērnam tiek dotas patstāvīgas darbības izvēles brīvība un laiks tās izpildei. Empīriskajā daļā praktiski tika novēroti bērni dienas rita laikā pētījuma sākumā, kā arī sistemātiski un mērķtiecīgi tika mainīta mācību vide pētījuma laikā. Ar bērniem tika veiktas pārrunas par jaunieviesumiem un gūta atgriezeniskā saite. Pētījuma beigās tika apkopoti pētījumā gūtie rezultāti, kas tika salīdzināti ar rezultātiem pētījuma sākumā. Veikta analīze un sniegti ieteikumi pašvadītas mācīšanās veicinošas mācību vides izveidei vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma hipotēze - vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pašvadīta mācīšanās veidojas, ja: mērķtiecīgi tiek pilnveidota mācību vide atbilstoši bērnu vecumposmam; mācību vidē ir brīvi pieejami mācību materiāli; tiks nodrošināta bērna patstāvīga darbība; ja mācību vidē ir pieejami: paškontroles iespēja, bērnam skaidra uzdevumu veikšanas secība un organizācija – apstiprinājās. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām un 9 apakšnodaļām, tajā ietverti 26attēli, 5 tabulas, 3 pielikumi, izmantoti 41 literatūras avoti, no tiem 3 krievu valodā, 4angļu valodā , 2 dāņu valodā, 4 vācu valodā un 2 interneta resursi. Darba apjoms 67 lapaspuses, ieskaitot pielikumus.
dc.description.abstractThe title of qualification paper is “Environment that promotes a self-directed learning for middle-aged children at preschool”. The work’s aim is : explore theoretically and practically the possibilities for self-directed learning of middle preschool children by systematically and purposefully changing the learning environment. The enabling objectives set: 1.To analyse the knowledge of teachers and psychologists about learning of children 2.Describe the habits of the midle aged preschool children's learning 3.Theoretically and practically explore the interaction of the learning environment with children's learning skills. The qualification paper includes theoretical and empirical part. In the theoretical part, the works of Žogle ( 2001), I.Freiberga and Priedes (2007), Puškarevs (1999), Freitele (2017), Raituma (2009), Šteinberga (2013), Špona (2006) and and other authors are used to analyse the development of self-directed learning in the teaching environment of middle preschool children. Taking into account the scientific findings, it was concluded that self-directed learning for middle-aged preschool children occurs when the learning environment is purposefully and systematically arranged according to the needs, desires and skills of the child, as well as the emotional state, and if the child is given the freedom to choose one's own activities and time to do it. In the empirical part, children were practically observed at the beginning of the study at the beginning of the day, as well as systematically and purposefully changing the study environment during the study. The children talked about new things and got feedback. At the end of the study, the results of the study were compared, which were compared with the results at the beginning of the study. An analysis has been made and suggestions for setting up a self-directed learning learning environment for middle school children. The hypothesis of the research - The midle preschool child's self-directed learning is formed when: the educational environment is targeted in accordance with the age of the child; learning materials are freely available in the learning environment; the child's independent activity will be ensured; if the learning environment is available: the possibility of self-control, the sequence and organization of a clear task for the child - has been approved. The qualification paper consists of an introduction, 2 chapters and 9 subcategories, it contains 26 pictures, 5 tables, 3 annexes, 41 sources of literature, 3 of them in Russian, 4 in English, 2 in Danish, 4 in German and 2 in Internet. Work volume on 67 pages, including appendices.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpašvadīta mācīšanās
dc.subjectprasmes
dc.subjectmācību vide
dc.subjectpaškontrole
dc.subjectplānošana
dc.titlePašvadītas mācīšanās veicinoša vide vidējā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativeEnvironment that promotes self-directed learning for middle-aged children at preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record