4-5 gadīgo pirmsskolas vecuma bērnu pētniecisko prasmju pilnveide dabas vērojumos
Автор
Rūde, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba temats- “4-5 gadīgo pirmsskolas vecuma bērnu pētniecisko prasmju pilnveide dabas vērojumos”. Darba autore: Inga Rūde. Pētījuma darba vadītāja: Anita Ieriķe. Darba apjoms: kvalifikācijas darbs sastāv no 2 nodaļām, 8 apakšnodaļām. Darba apjoms ir 51 lapas, iekļautas 4 shēmas, 21attēli, 4 tabulas, 6 diagrammas, 2 pielikumi, 35 literatūras un informācijas avoti (27-latviešu valodā, 4-angļu, 2-vācu valodā, 2-krievu valodā). Mērķis ir pētīt 4-5 gadīgo pirmsskolas vecuma bērnu pētniecisko prasmju pilnveidi dabas vērojumos. Pētījuma hipotēze- 4-5 gadīgo pirmsskolas vecuma bērnu, pētniecisko prasmju pilnveide būs sekmīga, ja Tiks nodrošināta atbilstoša, interesi veicinoša vide, bērnu patstāvīgai darbībai brīvā dabā Tiks ievērota bērnu iepriekšējā pieredze, zināšanu un prasmju līmenis Tiks izvēlēti bērnu vecumposmam atbilstoši uzdevumi. Pētījuma metodes: Teorētiskā: pedagoģiskās, psiholoģiskās, metodiskās literatūras analīze Empīriskās-novērošana, pārrunas, eksperiments matemātiskās. Darba autore pievēršas šādiem jautājumiem: Apskatīt pētniecisko prasmju būtību un to nozīmi pedagoģiskajā procesā Apskatīt dabas vērojuma ietekmi uz 4-5 gadīgo pirmsskolas vecuma bērnu pētniecisko prasmju pilnveidošanu. Pētījumā izvirzītā hipotēze- 4-5 gadīgo pirmsskolas vecuma bērnu, pētniecisko prasmju pilnveide būs sekmīga, ja tiks nodrošināta atbilstoša, interesi veicinoša vide, bērnu patstāvīgai darbībai brīvā dabā; tiks ievērota bērnu iepriekšējā pieredze, zināšanu un prasmju līmenis; tiks izvēlēti bērnu vecumposmam atbilstoši uzdevumi-apstiprinājās. Atslēgas vārdi: pētnieciskās prasmes, pilnveide, dabas vērojums, 4-5 gadīgie pirmsskolas vecuma bērni. The theme of the qualification work- "Improving the research skills of children aged 4-5 years old in natural observation". Author of work: Inga Rūde. Research work leader: Anita Ieriķe. Scope of work: Qualification paper consists of 2 chapters, 8 sub-chapters. The volume of the work is 51 pages, 4 diagrams, 21 figures, 4 tables, 6 diagrams, 2 appendices, 33 sources of literature and information (27 in Latvian, 2 in English, 2 in German, 2 in Russian) are included. The aim is to study the development of research skills of children aged 4-5 years old in nature observation. The hypothesis of the research - 4-5 years old preschool children, the development of research skills will be successful if A suitable, environmentally friendly environment will be ensured for children's independent activities in the open air Prior experience of children, knowledge and skills level will be respected The tasks assigned to the children's age group will be selected. Research methodology: Theoretical: analysis of pedagogical, psychological, methodical literature Empirical observation, discussion, experiment Mathematical. The author of the work addresses the following issues: Review the essence of research skills and their role in the pedagogical process Review the impact of the natural observation on the development of research skills of 4-5 year-old preschool children. The research hypothesis - 4-5 years old preschool children, the development of research skills will be successful if an appropriate, environment conducive to interest, an independent activity of children will be ensured in the open air; the prior experience, knowledge and skills of children will be respected; will select the appropriate tasks for the children of the age group - confirmed. Keywords: research skills, perfection, natural observation, 4-5 year old preschool children.