Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorLīduma, Anna
dc.contributor.authorSokolova, Mārīte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:30Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:30Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67906
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45860
dc.description.abstractKvalifikācijas darba temats: „Izziņas procesu veidošanās 3 – 4 gadīgiem bērniem rotaļnodarbībā pirmskolas izglītības iestādē”. Darba mērķis: izpētīt 3 – 4 gadīgu bērnu izziņas intereses veidošanos un tās sekmēšanas paņēmienus pirmsskolas izglītības iestādē. Bērniem pirmsskolas vecumā ir ļoti svarīgi rotaļāties, jo ar rotaļas palīdzību bērns iegūst zināšanas un uzkrāj pieredzi. Rotaļa ir darbība vai darbību kopums, kuru jēga ir radīt pozitīvas emocijas, tās pamatu veidu kādā iztēlē radīta situācija, tā var būt kādu objektu (piemēram, cilvēki, dzīvnieki) vai norišu, situāciju atdarināšana. Ar rotaļas palīdzību bērns izzina īstenību. Pētījuma hipotēze: 3 – 4 gadīgu bērnu izziņas interese tiek veicināta ja: -skolotājs atbalsta bērnu darbību; -rotaļnodarbības saturs rosina bērnu vajadzību izzināt; -bērns ir ieinteresēts personīgi nozīmīgā darbībā un ir aktīvs. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļā tiek skaidrota rotaļnodarbību būtība un tās veidi, izprasts tās saturs. Tiek analizēts izziņas intereses raksturojums 3 - 4 gadīgiem bērniem, noteikti izziņas intereses kritēriji un rādītāji. Praktiskajā daļā tiek veikts pētījums. Pētījuma bāze - Pirmskolas izglītības iestādes „X”, grupas „X” 20 bērni vecumā no 3 – 4 gadi. Pētījuma gaitā tika veikta pedagogu un bērnu aptauja, aptaujas rezultātu analīze. Tika vērtēti bērnu izziņas procesi pēc vairākiem kritērijiem un tiem atbilstošajiem rādītājiem, vērojot bērnus rotaļnodarbību laikā. Darba nobeigumā autores gūtie secinājumi. Pētījuma gaitā tika gūts apstiprinājums izvirzītajai hipotēzei. Darba apjoms – 47 lappuse. Darbā ir iekļautas 5 tabulas, 8 attēli. Izmantoti 35 literatūras avoti. Pievienots 1 pielikums. Atslēgas vārdi: izziņas intereses; pirmskolas izglītība; rotaļnodarbība; izziņas procesi; izziņas kritēriji.
dc.description.abstractTheme of the qualification work is: “Development of cognitive processes for children aged 3 to 4 in kindergarten in a pre-school educational establishment”. Aim of the work is: to study the development of the interests of cognition of children from 3 to 4 years old and the methods of promoting it in a pre-school educational institution. It is very important for children in pre-school age to play, because with the help of a play the child acquires knowledge and accumulates experience. A toy is an action or set of activities whose purpose is to create positive emotions, the type of foundations in which the imagination creates the situation, it can be an imitation of objects (such as people, animals) or events. With the help of a play, the child learns the reality. Work hypothesis: A cognitive interest of 3 to 4 year olds is encouraged and: - the teacher supports the activities of children; - the content of the routine encourages the need for children to learn; - the child is interested in personally important activity and is active. The work consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part explains the nature of the games and its types, understands its content. The analysis of the interest of the cognitive interest for children 3 to 4 years old, criteria and indicators of cognitive interest are analyzed. A study is conducted in the practical part. Study base - Pre-school educational establishment “X”, group “X” 20 children aged 3 - 4 years. The survey conducted a survey of teachers and children, analysis of the survey results. Children's cognitive processes were evaluated according to several criteria and corresponding indicators, observing children during play activities. The author concludes the conclusion of the work. During the study, approval was obtained for the proposed hypothesis. Workload - page 47. The work includes 5 tables, 8 pictures. 35 sources of literature have been used. 1 annex is added. Keywords: cognitive interests; pre-school education; playfull; cognitive processes; cognitive criteria.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectizziņas intereses
dc.subjectpirmsskolas izglītība
dc.subjectrotaļnodarbība;
dc.subjectizziņas procesi
dc.subjectizziņas kritēriji
dc.titleIzziņas interešu veidošanās 3-4 gadīgiem bērniem rotaļnodarbībā pirmsskolas izglītības iestādē
dc.title.alternativeCognitive interest formation of 3-4 years old children in playing lesson in preschool educational institution
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige