Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorKarstā, Maira
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:34Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67913
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45866
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana zīmēšanā. Darba autore: Maira Karstā Vecākā pirmsskolas vecuma bērna radošums tiks sekmēts zīmēšanā, ja bērns iepazīsies ar daudzveidīgiem zīmētdarbības līdzekļiem un dažādām tehnikām, darbosies brīvā, radošā vidē, atbilstoši savai izvēlei un interesēm, ja pedagogs atbalstīs bērna darbību. Pētījuma darba mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšanas iespējas zīmēšanā. Darbs sastāv no 2 daļām: teorētiskās un praktiskās. 1. daļā darba autore, analizējot R.Bebres, R. Fišera, D. Lieģenieces, G. Svences, A. Šponas, B. Frīdenbergas un daudzu citu pedagogu un psihologu zinātnisko literatūru, raksturoja radošumu un vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma attīstības raksturojumu. Tika aprakstīti pedagoģiskie principi pirmsskolas vecākā vecuma bērnu radošuma sekmēšanai, kā arī tika aprakstīti pedagoģiskie, psiholoģiskie nosacījumi radošas darbības sekmēšanai zīmētdarbībā. 2. daļā, pēc apkopotajām psihologu, pedagogu atziņām, darba autore veica praktisku pētījumu ar dažādām empīriskām metodēm - pedagoģiskais vērojums, pārrunas (saruna), anketēšana un iegūto pētījumu rezultātu analīze. Ar pedagoģisko vērojumu tika novēroti visi bērni zīmēšanas rotaļnodarbībās, kā arī brīvajos brīžos, lai varētu izvērtēt katra bērna radošumu zīmēšanā, kurš tika apkopots, kā arī tika aprakstīti bērnu raksturojumi temata ietvaros. Pētījuma laikā tika izmantota arī pārrunu metode un anketēšanas metode (vecāku aptauja), lai uzzinātu, vai bērnu radošuma sekmešana zīmēšanā tiek sekmēta arī mājas apstākļos. Darbā ir aprakstīti 4 spilgtākie pētījuma norises apraksti un to analīze. Pētījuma iegūtie dati pētījuma beigās tika apkopoti un salīdzināti ar pētījuma sākuma iegūtajiem datiem, lai uzzinātu, vai darba autores pedagoģiskais process virzīja radošuma sekmēšanu zīmēšanā uz izaugsmi. Pēc apkopotajiem datu rādītājiem, pēc veicamā pētījuma, darba autores izvirzītā hipotēze pierādījās, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērna radošums tiek sekmēts zīmēšanā, ja bērns iepazīstas ar daudzveidīgiem zīmētdarbības līdzekļiem un dažādām tehnikām, darbojas brīvā, radošā vidē atbilstoši savai izvēlei un interesēm, ja pedagogs atbalsta bērna darbību. Atslēgas vārdi: PIRMSSKOLAS VECUMS, RADOŠUMS, RADOŠĀ DARBĪBA, ZĪMĒŠANA. Darba apjoms: 81 lapa, 20 attēli, 9 tabulas, 5 pielikumi. 75 literatūras avoti, no tiem: 61 latviešu valodā, 6 angļu valodā, 9 krievu valodā.  
dc.description.abstractThe name of this bachelor thesis: The Enhancement of Creativity in Drawing for Preschool Children Aged 5 to 6. The author of this thesis: Maira Karstā Creativity of a preschooler aged 5 to 6 will be enhanced if he or she gets acquainted with varied drawing means and different techniques, if he or she performs in a free, creative environment agreeably with his or her choice and interests and if a teacher supports child’s activities. The aim of this thesis: to conduct a theoretical and practical research in options for enhancing creativity in drawing for preschool children aged 5 to 6. This thesis consists of 2 parts: theoretical and practical. In Part 1, the author analyses scientific literature written by R. Bebre, R. Fišers, D. Lieģeniece, G. Svence, A. Špona, B. Frīdenberga and many other educators and psychologists, characterizes creativity and gives a characterization of development of creativity in preschoolers aged 5 to 6. The educational principles for enhancing creativity in preschoolers aged 5 to 6 were described, as well as pedagogic, psychological conditions for enhancing creative activities in drawing. In Part 2, the author carried out practical research using aggregated conclusions of psychologists and educators and applying different empirical methods – pedagogic observation, discussion (conversation), survey and the analysis of research results. By pedagogic observation all children were observed in ludic classes, as well as in their free time to evaluate creativity in drawing of every child; results were summed up and profiles of children were conducted within the framework of the theme. During the research the author used a method of discussing and a method of survey (among parents) to find out if child’s creativity in drawing is enhanced at home, too. This thesis comprises 4 outlines of brightest research processes and analysis of them. Data obtained during research were summed up and compared with data established before starting research to find out if the educational process carried out by the author furthered enhancing creativity in drawing towards the development. According to summed up data and after the research the hypothesis which was put forward by the author has proved, namely, creativity of a preschooler aged 5 to 6 is enhanced if he or she gets acquainted with varied drawing means and different techniques, if he or she performs in a free, creative environment agreeably with his or her choice and interests and if a teacher supports child’s activities. Key words: preschool age, creativity, creative activity, drawing. Volume of this thesis: 81 pages, 20 pictures, 9 tables, 4 appendixes, 75 entries in the list of literature, among them 61 sources in Latvian, 6 sources in English, 9 sources in Russian.  
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectPIRMSSKOLAS VECUMS
dc.subjectRADOŠUMS
dc.subjectRADOŠĀ DARBĪBA
dc.subjectZĪMĒŠANA
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma sekmēšana zīmēšanā
dc.title.alternativeThe Enhancement of Creativity in Drawing for Preschool Children Aged 5 to 6
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию