Bērnu radošuma atīstības sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā
Autor
Polovņikova, Valentīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darbs ir izstrādāts par tēmu „Bērnu radošuma attīstības sekmēšana vizuālās mākslas nodarbībās pirmsskolā”. Kvalifikācijas darba autore: Valentīna Polovņikova Izvēlētās tēmas aktualitāte pamatojama ar to, ka radoša darbība pirmskolas vecuma bērniem rada patīkamas izjūtas un attīsta ne tikai domāšanu, atmiņu, iztēli, sīko motoriku, bet arī citas prasmes un iemaņas, tādēļ būtiski ir izpētīt caur radošanu var rādīt radošuma attīstības sekmēšanai. Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un pētīt piecgadīgu bērnu radošuma attīstības pedagoģiskas iespējas vizuālās mākslās nodarbībās pirmsskolā. Pētījums sastāv no divām daļām- teorētiskā un empīriskā pētījuma. Teorētiskajā daļā tika 1.Analizēta pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par radošumu. 2.Raksturota radošuma attīstība piecgadīgiem bērniem. 3.Noteiktas piecgadīgu bērnu radošanas attīstības vērtēšanas kritērijas. 4.Noskaidroti pedagoģiskie principi u metodiskie paņēmieni.... 5.Analizēta vizuālās mākslas mācību saturu pirmsskolā. Empīriskajā pētījumā tika izstrādāti bērnu radošuma attīstības sekmēšanas izvērtēšanas kritēriji, izstrādāt un pārbaudīt pedagoģiskos paņēmienus piecgadīgu bērnu radošuma attīstības sekmēšanai. Pētījumā tika apstiprināta hipotēze: piecgadīgu bērnu radošums attīstība vizuālās mākslas nodarbībās būs sekmīgāka, ja: •bērni izjutīs sirsnību un uzmanību; •tiek vaicāts un cienīts bērnu viedoklis; •netradicionālās zīmēšanas tehnikas, kā līdzeklis bērnu radošuma attīstībai pirmsskolas vecumā; •izraisīs bērnos pozitīvas, radošas emocijas un vēlmi līdzdarboties. Atslēgvārdi: radošums, radoša darbība, tēlotāja darbība, vizuālā māksla, pirmsskolas vecumposms Diplomdarba apjoms: 53 lpp, 4 attēli, 5 tabulas, 2 pieliekumi, 51 literatūras avoti. Diploma paper is developed on the topic: Promotion the development of children`s creativity in visual art classes in pre-school. The author of the qualification: Valentina Polovnikova The topicality of selected theme is substantiated with the fact, that creative activity generates pleasant emotions for pre-school age children and develops not only thinking, memory, imagination and fine motor skills, but also other skills and abilities; therefore, it is significant to study, how creativity can contribute to promotion of child's development. The research objective: to explore and study theoretically pedagogical facilities for development of creativity of five years old children during visual art classes at pre-school. The study consists of two parts – theoretical and empirical study. The theoretical part 1.Analysed theories of pedagogy and psychology scientists on creativity. 2.Characterised development of creativity among five years old children. 3.Determined assessment criteria of creativity development among five years old children. 4.Identified pedagogical principles and methodological approaches.... 5.Analysed the content of visual art classes at pre-school. The empiric study contains the author developed assessment criteria for evaluation of creativity development of children, developed and verified pedagogical approaches for promotion of creativity development of five years old children. The study confirmed the hypothesis: creativity development of five years old children in visual art classes will be more successful, when: •children feel cordiality and attention; •the opinion of children is asked and respected; •non-traditional drawing techniques are used as a tool for creativity development of pre-school age children; •positive, creative emotions and willingness to participate are created in children. Keywords: creativity, creative activity, fine arts, visual art, pre-school age Diploma paper: 53 pages, 4 pictures, 5 tables, 2 appendices, 51 literature sources.