Pašnovērtējums kā skolēna adekvātā pašvērtējuma sekmētājs dzimtās valodas stundās sākumskolā
Автор
Belobokaja, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma autore: Darja Belobokaja Darba nosaukums: Pašnovērtējums kā skolēna adekvātā pašvērtējuma sekmētājs dzimtās valodas stundās sākumskolā. Darba vadītāja: Asoc.prof., Dr.paed., Mg.art. Ilze Briška Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt skolotāja iespējas sekmēt sākumskolas skolēnu adekvātā pašvērtējuma veidošanos, empīriski pārbaudīt adekvāta pašvērtējuma veidošanos, izmantojot mācību procesa pašnovērtējuma organizāciju. Pētījuma uzdevumi: Pētīt pašvērtējuma būtību un attīstību jaunākajā skolas vecumā; Pētīt pedagoģiskās pieejas adekvāta pašvērtējuma sekmēšanai; Izveidot pašnovērtēšanas metodisko paņēmienu apkopojumu. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta pašvērtējuma būtība, tās attīstība un veidošanās. Adekvāta pašvērtējuma viedošanās un attīstība un pašvētējuma pilnveide mācību darbā. Tiek raksturotas dažādu autoru atziņas par pašvērtējumu, adekvātu pašvērtējumu un psiholoģiski pedagoģiski nosacījumi pašnovērtēšanas prasmes veidošanās veicināšanai. Praktiskajā daļā tiek aprakstīti pedagoģiskie līdzekļi pašnovērtēšanas prasmes veidošanās veicināšanai un metodiskie paņēmieni skolēna adekvātā pašvērtējuma sekmēšanai. Pilnībā apstiprinājās empīriskās izpētes hipotēze: Regulārs un komplekss pašnovērtējums mācību procesā sākumskolas skolēniem dzimtās valodas stundās ietekmē adekvāta pašvērtējuma attīstības. Atslēgas vārdi: pašvērtējums, adekvāts pašvērtējums, pašnovērtējums. Darba apjoms: 59 lpp, 11 attēli, 9 tabulas, 39 literatūras avoti, 1 pielikums. The author of the research: Darja Belobokaya Thesis: Self Assessment as the Strategy for the Development of Pupils’ Adequate Self Conception During Native Language Lessons in Primary School. Head of work: Associate professor, Ped. Dr., Master of Art. Ilze Briška The aim of the research is to study, in theory and in practical terms, theability of a teacher to contribute to the development of Adequate Self Conception of Primary School pupils, to examine empirically the development of Adequate Self Conception through the self-assessment organization of the learning process. The research tasks: Explore the nature and development of self-assessment at the youngest school age; Explore pedagogical approaches to promoting adequate self-assessment; Create a pooling of self-assessment techniques. The theoretical part of the work analyses the nature of self-assessment, its development and its formation; Adequate self-assessment, placement, development, and improvement of self-assessment in training. Are described the lessons of different authors on self-assessment, adequate self-assessment and psychologically pedagogical conditions for promoting self-assessment skills. The practical part describes pedagogical means for promoting self-assessment skills and methods for promoting adequate self-assessment of the pupil. Empirical research hypothesis: Regular and complex self-assessment of the teaching process for primary school pupils in native languages has an impact on the development of adequate self - assessment. Key words: self-assessment, Adequate Self Conception, self-appraisal. The volume of the work: 59 pages, 11 pictures, 9 tables, 39 sources of literature, 1 annex.