Show simple item record

dc.contributor.advisorLāce, Inguna
dc.contributor.authorMežviete, Ilona
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:44Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67938
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45880
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs “Lasītprasmi veicinoši paņēmieni vecākajā pirmsskolas vecumposmā”. Autore Ilona Mežviete. Darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un pārbaudīt praksē pedagoģiskos paņēmienus, kas izmantojami vecākā pirmsskolas vecumposma bērnu lasītmācības procesā. Darba pirmajā daļā analizētas dažādu psihologu un pedagogu izvirzītās lasīprasmes teorijas, noskaidroti dažādi definējumi, aprakstīti faktori, kas ietekmē lasītprasmes apguvi, noskaidrots vēlamais vecumposms, kad uzsākama lasītmācīšana. Darba otrajā daļā aprakstītas metodes, kādas pielietojamas lasītmācībai vecākajā pirmsskoals vecumposmā, noskaidrotas Izglītības un zinātnes ministrijas (turpmāk- IZM) izvirzītās prasības bērnu lasītprasmes līmenim vecākajā pirmsskolas vecumposmā un kritēriji, pēc kādiem izvērtēt bērnu lasītprasmes līmeni. Trešajā daļā, izmantojot teorētiskajā daļā izvirzītās metodes, īstenots pētījums X skolas vecākā pirmsskolas vecuma grupās, pilnveidojot bērnu lasītprasmi, izvērtējot viņu prasmes, izpētot viņu rakstura īpašības un novērtējot vecāku ieguldīto darbu. Apkopotas dažādas rotaļas un paņēmieni, kurus izmantojot, veicināt bērnu lasītprasmi. Darbs sastāv no anotācijas latviešu un angļu valodā, ievada, pirmās nodaļas ar diviem apakšpunktiem, otrās nodaļas un trešās nodaļas, secinājumiem un priekšlikumiem, literatūras un avotu saraksta un pielikumiem. Darba kopīgais apjoms ir 71 lpp, darbs papildināts ar 17 attēliem, 2 tabulām, literatūras un avotu sarakstā minētas 27 publikācijas, darbam pievienoti 7 pielikumi.
dc.description.abstractQualification work “Techniques to develop reading skills in the oldest preschool age. Author: Ilona Mezviete. The aim of this qualification work is to theoretically explore and test in practice techniques and methods that can be used to develop reading skills in the oldest preschool age. In the first part of this work the author has analyzed several theories developed by psychologists and educators as well as described various definitions and factors that affect development of reading skills. This work includes information about recommended age when to start reading. In the second part of this work author has described methods that could be used during the oldest preschool age. This part also includes information about reading skill requirements and evaluation criteria set by Ministry of Education and Science. Third part of this work describes study implemented in school “X” for the oldest preschool children. The study includes methods that are described in the theoretical part of this work. Study has shown positive impact towards children reading skill development. During the study author evaluated reading skills, explored children character and measured the involvement of parents. In this part of the qualification work author has gathered various games and methods that can be used to develop reading skills. Qualification work consists from annotation in Latvian and English, introduction, 3 chapters, conclusions and proposals, list of used literature and attachments. Qualification work is written on 71 pages, including 17 graphs, 2 tables and attachments. List of used literature includes 27 publications.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectlasītprasme
dc.subjectlasīšana
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectpedagoģija
dc.titleLasītprasmi veicinoši paņēmieni vecākajā pirmsskolas vecumposmā
dc.title.alternativeTechniques to develop reading skills in the oldest preschool age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record