Mācību procesa organizācija un vadība Rīgas Tālmācības vidusskolā
Автор
Loginova, Laima
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzis, Ivars
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba temats – mācību procesa organizācija un vadība Rīgas Tālmācības vidusskolā. Autore Laima Loginova, darba vadītājs profesors Dr. paed. I. Muzis. Darba mērķis ir izvērtēt mācību procesa organizāciju un vadību Rīgas Tālmācības vidusskolā. Darba uzdevumi paredz analizēt Rīgas Tālmācības vidusskolas iekšējo kontroli un mācību sasniegumu vērtēšanu. Darbā secināts, ka izglītības ieguve tālmācībā mūsdienās paliek arvien pieprasītāka, tas saistīts ar informācijas apjoma pieaugumu mūsdienu pasaulē. Tālmācība ir veids, kā iegūt vidējo izglītību, neapmeklējot izglītības iestādi klātienē, kā rezultātā izglītojamais var produktīvi pievērsties saviem hobijiem, karjerai vai citām viņu interesējošām lietām, paralēli iegūstot kvalitatīvu vispārējo izglītību ļoti personalizētā veidā. Rīgas Tālmācības vidusskola ir pirmā tālmācības vidusskola Latvijā, kas nodrošina tālmācības izglītību pamata un vispārējās vidusskolas posmā. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka Rīgas Tālmācības vidusskolā mācību process tiek veikts atbilstoši likumdošanai, ievērojot tālmācības specifikas būtību. Mācību procesā tiek izmantoti dažādi mācību materiāli, kas atbilst tālmācības izglītības specifikai, izglītības iestādē strādā pedagogi ar vairāku gadu pieredzi tālmācībā. Attīstot iekšējās kontroles vadību Rīgas Tālmācības vidusskolā, būtiski uzlabotos pedagogu darba kvalitāte, kas ir tieši saistīta ar izglītojamo sekmēm un centralizēto eksāmenu rezultātiem. Atslēgas vārdi: Izglītība, tālmācība, kontrole, mācību process, digitalizācija. Darbs sastāv no 3 daļām. Teorētiskās daļas ir par tālmācības būtību, iezīmēm un Rīgas Tālmācības vidusskolas mācību procesu un iekšējo kontroli. Empīriskā daļa – pētījums par iekšējās kontroles nodrošināšanu un izglītojamo mācību sasniegumu uzlabošanu Rīgas Tālmācības vidusskolā. Darbs satur 78 lapas, 16 attēlus, 5 tabulas, 38 bibliogrāfiskā saraksta vienības, 4 pielikumus. The topic of the bachelor thesis – the organisation and management of the study process in Riga distance education secondary school. Author of the thesis Laima Loginova, supervisor of the thesis Dr. paed. I. Muzis. The goal of the thesis is to evaluate the organisation and management of the study process in Riga distance education secondary school. The tasks of the thesis look to analyse the internal control and study achievements of Riga distance education secondary school. In the thesis it is concluded that the acquisition of education by utilising distance learning is seeing an increased in demand, which is explained by the increase of information in our modern world. Distance learning is a means to acquire the secondary education, without physically attending the educational institution, that in result lets the learner to productively attend his/her hobbies, career or other things that are of interest, all in parallel while receiving a high quality secondary education in a personalised way. Riga distance education secondary school is the first distance secondary school in Latvia, that grants distance education in the primary and secondary fields of education. In the thesis it is concluded that in Riga distance education secondary school the study process is done according to legislation, adhering to the essence of distance education. Different study materials are used in the learning process, that meet the requirements of distance education. Teachers with multiple year experience in the field of distance learning are giving classes in the educational institution. By developing the management of internal control in the Riga distance education secondary school, the quality of work would improve significantly, that is directly related with the grades of the students and the results of the centralised exams. Keywords: education, distance learning, control, study process, digitisation. The thesis consists of 3 parts. The theoretical part is about the essence of distance learning, features and Riga distance education secondary school study process and internal control. The empirical part – research about internal control and the student learning achievement improvements in Riga distance education secondary school. The thesis consists of 78 pages, 16 images, 5 tables, 38 bibliographic list units, 4 appendixes.