Izglītības iestāžu sadarbības pilnveide Ķekavas novadā
Автор
Skuja, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kazāka, Dace
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Izglītības iestāžu savstarpējā sadarbība ne vien attīstīta visu reģionu un nodrošina to izaugsmi, bet attīsta arī katru skolu individuāli - pilnveido mācīšanas metodes, rada skolēniem plašāku redzesloku, dod jaunas praktiskas zināšanas, veido pozitīvu konkurenci, rada bērnu attīstībai atbilstošu vidi, kā arī veicina jauniešu komunikāciju un skolu izglītošanos. Bakalaura darbs izstrādāts par tēmu “Izglītības iestāžu sadarbības pilnveide Ķekavas novadā”. Ņemot vērā sadarbības nozīmi, pētījuma mērķis ir pētīt izglītības iestāžu sadarbības procesu Ķekavas novadā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā pamatojoties uz Latvijas, ārzemju zinātnieku darbiem un Ķekavas novada dokumentiem, tika pētīta sadarbības būtība, Ķekavas novada izglītības plānošanas dokumenti un Ķekavas novada izglītības iestādes. Empīriskajā daļā tika pielietota kvantitatīvā pētīšanas metode – anketēšana. Tika anketēti 19 metodisko komisiju vadītāji un kvalitatīvā pētīšanas metode - intervēšana, intervēti tika vispārējo izglītības iestāžu direktori Ķekavas novadā un veikta datu analīze. Pēc veiktās datu analīzes tika secināts, ka sadarbība notiek, to nepieciešams stiprināt un sadarbību veicinoši pasākumi jārīko biežāk kā reizi semestrī. Balstoties uz empīriskajā daļā gūtajām atbildēm un atklājumiem, tika izstrādātas rekomendācijas izglītības iestāžu sadarbības pilnveidei Ķekavas novadā. Darbs apjoms ir 62 lappuses, kas satur 4 nodaļas, 5 tabulas, 7 attēlus, 43 bibliogrāfiskā saraksta vienības un 7 pielikumus. Cooperation between educational institutions not only provides sustainable development of district, but also it influences each school individually – improves teching methods, broadens student’s horizon, gives new practical knowledge, creates positive competiton and suitable environment student’s development, and promotes communication among adolescents. The theme of bachelor thesis is Improvement of Collaboration between Educational Institutions in Ķekava district. Considering the importance of cooperation topic, the aim of the bachelor thesis is to study the process of cooperation between educational institutions in Ķekava district. The Bachelor Thesis consits of theoretically ecplorative part in which Based on the Latvian, Kekava and foreign regions, the essence of cooperation, educational planning documents and educational institutions of Kekava were studied; and a practically explorative part which summarizes and analyses the data of questionnaire of 19 methodological commissions and interviews of directors of general education institutions in Kekava district. After analyzing the data, it was concluded that cooperation is taking place though it needs to be strengthened and incentive measures to ameliorate cooperation should be carried out more often than once a semester. Based on the discoveries in the theoretically explorative part, several recommendations were developed in order to improve the cooperation of educational institutions in Ķekava district. This thesis consists of 62 pages, contains 4 chapters, 5 tables, 7 pictures, 43 bibliographic units and 7 annexes.