Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorVociša, Rūta
dc.contributor.authorTihonravova, Tatjana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-12-30T02:04:54Z
dc.date.available2018-12-30T02:04:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other67971
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/45902
dc.description.abstractDarba autors: Tatjana Tihonravova Darba nosaukums: 5-6 gadus vecu bērnu patstāvības attīstīšana brīvdabas pedagoģijā Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt patstāvības attīstīšanas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem brīvdabas pedagoģijā Kvalifikācijas darbs sastāv no 3 nodaļām un 7 apakšnodaļām. Pirma nodaļā ir aplūkoti vairāku autoru teorētiskie skaidrojumi un atziņas par brīvdabas pedagoģiju kā mācību metodi. Tiek izskatītas brīvdabas pedagoģijas priekšrocības un iespējas pirmsskolā. Teorētiskas literatūras izpētē ļauj secināt, ka brīvdabas pedagoģija kā mācību metode sekmē bērnu vispusīgu un harmonisku attīstību visas jomās. Āra mācīšanās rezultātā tiek pilnveidotas individuālās un sociālās komunikācijas prasmes un iemaņas, nostiprināta fiziskā un garīgā veselība, palielinās pašpārliecinātība, pašcieņa, attīstās patstāvība. Otra nodaļā tiek aplūkotas vairāku autoru teorētiskas atziņas par patstāvības būtību un tas veicinošiem faktoriem pirmsskolas vecuma bērniem. Tiek sniegts pirmsskolas vecuma bērna raksturojums pētāmās problēmas aspektā. Trešajā nodaļā tiek veikts pētījums, kura laikā tiek pētītas un analizētas patstāvības attīstības iespējas 5-6 gadus veciem bērniem, izmantojot brīvdabas pedagoģijas metodes un paņēmienus. Pētījumā tiek aprakstītas dažas brīvdabas pedagoģijas nodarbības un analizēta un atspoguļota bērnu patstāvības attīstība pirms āra nodarbību sākuma, vidus posmā un pētījuma beigās. Pētījumā iegūtie rezultāti ļauj secināt, ka brīvdabas pedagoģiskā pieeja sekmē pirmsskolas vecuma bērnu patstāvības attīstību, ja pedagogs uzdrošinās dot bērniem vairāk brīvības un sniedz iespēju pašiem pētīt, izzināt un darboties brīva dabā. Darba apjoms ir 50 lapaspuses, attēlu skaits – 4, tabulu skaits – 5, pielikumu skaits – 3, izmantoto informācijas avotu skaits – 43. Darba galvenie atslēgas vārdi ir: brīvdabas pedagoģija, patstāvība, pirmsskola
dc.description.abstractAuthor of work: Tatjana Tihonravova The title of the work: Development of independence for 5-6 year old children in outdoor pedagogy Aim of the qualification work: to research on teorethical and practical way the possibilities of developing pre-school children independence in outdoor pedagogy The qualification work consists of 3 chapters and 7 sub-chapters. The first chapter consists of the views and explanations of several authors about outdoor pedagogy as a teaching method. There are also described benefits and opportunities of outdoor pedagogy in the preschool. The study of theoretical literature allows to conclude that outdoor pedagogy as a method of teaching contributes to the comprehensive and harmonious development of children in all areas. As a result of outdoor learning, improves children individual and social communication skills, physical and mental health are improved, increases self-confidence, self-esteem and indepedence. The second chapter describes the scientist’s conclusions about independence and factors, which help to form and develop preschool children independence. The third chapter consists of a research, during which the independence development opportunities for 5-6 year old children are explored. Independence development opportunities are explored and analyzed during the outdoor activities. The research reflects some outdoor lessons to better demonstrate the development of children's independence before the research, mid-term and at the end of the research. The results obtained in the research lead to the conclusion that the outdoor pedagogy successfully develop the independence of preschool children, if the teacher dare to give children more freedom and provide the opportunity to study, explore and operate in a free nature. The qualification work consists of 50 pages, 4 pictures, 5 tables. Key words: outdoor pedagogy, outdoor education, preschool, independence
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectbrīvdabas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectpatstāvība
dc.subjectpatstāvības veicināšana
dc.title5-6 gadus vecu bērnu patstāvības attīstīšana brīvdabas pedagoģijā
dc.title.alternativeDevelopment of independence for 5-6 year old children in outdoor pedagogy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию