4-5 gadīgo bērnu radošās darbības pieredzes bagātināšana darbā ar dabas materiāliem
Autor
Pekarska, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Olgas Pekarskas darbā “4-5 gadīgo bērnu radošās darbības pieredzes bagātināšana darbā ar dabas materiāliem” teorētiskajā daļā tiek analizēti dažādu autoru darbi pedagoģijā un psiholoģijā par radošo darbību, bērnu personību, vecumposmu īpatnībām. Darba mērķis ir teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā darba ar dabas materiāliem pirmsskolā tiek bagātināta 4-5 gadīgo bērnu radošā pieredze. Darba empīriskajā daļā tiek veikta analīze par praktisko bērnu darbu ar dabas materiāliem. Veikti pedagoģiskie novērojumi nodarbību laikā, analizēta bērnu radošā darbība pēc izstrādātajiem kritērijiem, bērnu darbu analīze, veikta vecāku anketēšana. Ir izstrādāts rotaļnodarbību tēmu un pētījuma virzienu apkopojums. Pētījuma rezultātā ir secināts, ka bērnu radošā pieredze tiek bagātināta, izmantojot dabas materiālus dažādu rotaļnodarbību laikā, ka arī patstāvīgi darbojoties interešu centros. Darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, 7 apakšnodaļām, kas apkopotas 59 lapaspusēs. Darbā ievietoti 14 attēli, 5 tabulas, 42 literatūras avoti, pievienoti 2 pielikumi. 4-5 year-old children's creative work experience enrichment with natural materials job. In the theoretical part analyzed the work of various authors on pedagogy and psychology about the creative activity of children and their age peculiarities.Job target is theoretically find and practically check children's creative experience in working with natural materials promotes.In the empirical part of the work analyzed children practical activities with natural materials.During the classes were conducted pedagogical observations analyzed the children creative activity on the criteria developed, analyzed children’s job, as well as a questionnaire of parents. Based on the above, a lesson plan was developed, and study’s direction. As a result of the study, it turned out that children's creative experience is enriched by using natural materials during classes, as well as during children's independent work in centers of interest. The work consists of an introduction, 3 parts, 7 items, which are designed on 59 pages. In the work 14 drawings, 5 tables, 42 literary sources were used, 2 applications were attached.